Дієта, яка пов’язана зі зниженим ризиком деменції

Adoption
Date
  • 1332 Переглядів
Експерти з Університету Ньюкасла виявили, що люди, які дотримувалися середземноморської дієти, мали на 23% менший ризик розвитку деменції, ніж ті, хто цього не робив.

4323_image5-11.jpg (72.18 Kb)

Вчені проаналізували дані 60 298 осіб з Біобанку Великобританії, великої групи людей з усієї Великобританії, які пройшли оцінку дієти.

Автори оцінювали людей на основі того, наскільки їхній раціон відповідав ключовим характеристикам середземноморського раціону. За учасниками спостерігали майже десять років, за цей час було зареєстровано 882 випадки деменції.

Автори розглянули генетичний ризик деменції для кожної людини, оцінивши так званий полігенний ризик — міру всіх різних генів, які пов’язані з ризиком деменції.

Доктор Олівер Шеннон, викладач кафедри харчування та старіння людини з Університету Ньюкасла, очолював дослідження разом з професором Еммою Стівенсон і співавтором, професором Девідом Ллевелліном.

Доктор Шеннон сказав: «Деменція впливає на життя мільйонів людей у ​​всьому світі, і наразі існують обмежені варіанти лікування цього стану. Пошук способів зниження ризику розвитку деменції є головним пріоритетом для дослідників і клініцистів. Наше дослідження показує, що дієта, більш схожа на середземноморську, може бути однією зі стратегій, яка допоможе людям знизити ризик розвитку деменції».

Автори виявили відсутність значної взаємодії між полігенним ризиком деменції та зв’язком між дотриманням середземноморської дієти. Вони кажуть, що це може означати, що навіть для тих, хто має вищий генетичний ризик, дотримання кращої дієти може зменшити ймовірність розвитку захворювання.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: середземноморськоа дієта, мама, сайт для мам, дієта, деменція, розвиток деменції, ризик, вчені Великобританії


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Вони давно перестали бути лише десертом: у солоному варіанті мафіни виходять не менш смачними та універсальними. Поєднання сиру, бекону та кабачків да

    Солоні мафіни з кабачками, беконом і сиром — рецепт

    Харчування | 14:00, 11.06.2026

    Вони давно перестали бути лише десертом: у солоному варіанті мафіни виходять не менш смачними та універсальними. Поєднання сиру, бекону та кабачків дає збалансований смак — насичений, з легкою свіжістю та приємною текстурою.

    ормувати цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду зручніше у паперових формочках для кексів.

    Цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду — рецепт

    Харчування | 13:00, 11.06.2026

    ормувати цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду зручніше у паперових формочках для кексів.

    Ідеальне яйце пашот на сніданок пропонуємо подати на хлібі з вершковим сиром та авокадо.

    Яйце пашот у мікрохвильовці — рецепт

    Харчування | 19:20, 10.06.2026

    Ідеальне яйце пашот на сніданок пропонуємо подати на хлібі з вершковим сиром та авокадо.

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Вишнево-хлібна запіканка — рецепт домашнього десерту

    Харчування | 18:39, 10.06.2026

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини