Вчені вияснили, коли найкраще пити каву

Adoption
Date
  • 731 Переглядів
Для багатьох кава є невід'ємною частиною звичного способу життя: щоденний ритуал і швидкий засіб від ранкової сонливості. Ба більше, нещодавнє дослідження показало, що люди, які п'ють її на початку дня, мають менше шансів померти передчасно.

3744_6.jpeg (56.13 Kb)


Ключовою речовиною, що чинить стимулюючу дію кави, є кофеїн - молекула, дуже схожа на аденозин - хімічну речовину, що природним чином утворюється в мозку.

Зазвичай аденозин накопичується протягом дня, зв'язуючись із рецепторами, які викликають сонливість. Коли ми п'ємо каву, кофеїн блокує ці рецептори, не даючи аденозину повідомити нам, що ми втомилися і потребуємо відпочинку. У результаті ми почуваємося бадьорішими. Незліченні тести підтвердили, що кава покращує швидкість реакції, пильність і увагу.

Багато хто з нас тягнеться до кави одразу після того, як встає з ліжка, але є теорія, що краще почекати з цим.

Незадовго до підйому наш організм природним чином виробляє кортизол - гормон стресу, який допомагає нам прокинутися. Кава може підвищити рівень кортизолу, що може спричинити небажаний сплеск бадьорості та призвести до підвищення толерантності й залежності від кофеїну.

"Деякі дані свідчать про те, що почекати трохи після пробудження - можливо, годину - перед першою чашкою кави може бути корисно", - зазначила Ржехорзек.

"Кавовий сон"

"Кавовий сон" передбачає вживання невеликої кількості кофеїну безпосередньо перед коротким сном. Оскільки кофеїн починає діяти приблизно через 20-45 хвилин, ідея полягає в тому, що ви отримуєте подвійний заряд бадьорості: один від сну, а інший від дії кофеїну. Знову ж таки, досліджень у цій галузі не так багато, але Ржехорзек каже, що, можливо, варто поекспериментувати.

Скільки діє кава

Період напіврозпаду кофеїну зазвичай становить від трьох до п'яти годин, а це значить, що якщо ви вип'єте каву пізно ввечері або вдень, вона все ще може перебувати у вашому організмі, коли ви намагатиметеся заснути. Лікарі рекомендують обмежити споживання кави першою половиною дня.

Однак ваша генетика відіграє дуже велику роль у тому, як ви реагуєте на кофеїн, зокрема й у тому, як він впливає на сон. Для деяких людей період напіврозпаду може становити десять годин, каже Халтон.

NHS рекомендує не перевищувати 400 мг на день, але деякі люди можуть відчувати тремтіння, прискорене серцебиття, занепокоєння і безсоння за менших доз. Вагітним жінкам рекомендується не перевищувати 200 мг кофеїну на день.

Дослідження, опубліковане в European Journal of Preventive Cardiology 2022 року, вивчило півмільйона дорослих жителів Великої Британії та показало, що в тих, хто випивав від половини до трьох чашок кави на день, ризик смерті від серцево-судинних захворювань був нижчим, ніж у тих, хто не вживав кави регулярно.

У тих, хто випивав до трьох чашок, також спостерігалися ознаки здоровішого серця: лівий шлуночок мав товстіші м'язові стінки, а серце перекачувало більше крові за кожен удар. У тих, хто випив понад три чашки, серце було міцнішим, але ризик смерті не знизився.

Інше дослідження, опубліковане в International Journal of Stroke, показало, що вживання до трьох чашок кави по 250 мл на день не чинить негативного впливу на ризик інсульту, але вживання чотирьох і більше чашок підвищує цей ризик. Інші дослідження пов'язують каву зі здоровішим мікробіомом і зниженням рівня жиру в організмі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: кава, пити каву, кава вранці


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після однораз

    Карієс у дітей можна зупиняти без свердління

    Здоров'я | 09:50, 13.08.2026

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після одноразового нанесення спеціального препарату розвиток карієсу припинився більш ніж у половині випадків.

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Чим небезпечний підвищений тиск, якщо його не помітити

    Здоров'я | 08:13, 12.08.2026

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у ж

    Куріння у жінок сприяє ранньому клімаксу

    Здоров'я | 01:00, 12.08.2026

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у жінок занадто рано починається клімакс. Клімакс означає згасання репродуктивної функції. Йому передує

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Коментарі до новини