Відчуття голоду сповільнює процес старіння

Adoption
Date
  • 1875 Переглядів
Дослідження, проведене вченими з Мічиганського університету в США, виявило, що саме відчуття ненаситного голоду може викликати омолоджуючий ефект періодичного голодування, без фактичного голодування.

3541_golod.jpg (27.06 Kb)


«Ми начебто відокремили [вплив обмеження дієти на продовження життя] від усіх харчових маніпуляцій у дієті, над якими дослідники працювали багато років, щоб сказати, що вони не потрібні», — каже фізіолог Скотт Плетчер.

«Сприйняття недостатньої кількості їжі є достатнім».

Останніми роками періодичне голодування стало популярною дієтичною примхою, хоча на цей час докази, що підтверджують його користь, обмежені та в основному базуються на дослідженнях на тваринах.

Робота над плодовими мушками (Drosophila melanogaster) і гризунами, здається, показує, що обмеження калорій може подовжити тривалість життя та сприяти міцному здоров’ю. Але це ще ранні дні, і потрібні набагато додаткові дослідження, перш ніж результати можна буде поширити на людей, особливо тому, що деякі дослідження дали суперечливі результати або навіть підкреслили потенційну небезпеку.

Щоб продовжити вивчення молекулярних механізмів голодування, дослідники, які стоять за цим останнім дослідженням, знову звернулися до скромної плодової мушки.

У минулому дослідження плодових мушок допомогли вченим ідентифікувати численні нейронні сигнали, що сигналізують про голод і насичення в мозку. Ці істоти мають 75 відсотків тих самих генів, пов’язаних із захворюваннями, що й ми, а їхній метаболізм і мозок мають корисні подібності з такими у ссавців.

Амінокислоти з розгалуженим ланцюгом (BCAA) є важливими поживними речовинами, які, як видається, викликають у мух відчуття ситості під час споживання. Таким чином, споживання більшої кількості BCAA зменшує почуття голоду.

Щоб дослідити, як це може вплинути на старіння, дослідники тримали плодових мошок голодними, даючи їм закуски з низьким вмістом BCAA.

Їхнє відчуття голоду оцінювалося за тим, скільки комахи з’їли зі «шведського столу» їжі через кілька годин після вживання закуски.

Мухи, яких годували закусками з низьким вмістом BCAA, їли більше їжі на наступному шведському столі. Вони також націлювалися на їжу з високим вмістом білка, а не на їжу з високим вмістом вуглеводів – ознака того, що мухами керував голод, заснований на потребах, а не на основі бажання.

Тож дослідники пішли прямо до джерела. Коли команда напряму активувала нейрони плодових мушок, які викликають реакцію голоду, вони виявили, що ці мухи, які стимулюють голод, також живуть довше.

«Таким чином, – пишуть Плетчер та його колеги , – сам мотиваційний стан голоду, а не доступність або енергетичні характеристики дієти, може уповільнити старіння».

Подальші експерименти показали, що зниження BCAA в раціоні мух також призвело до того, що їхні нейрони голоду створюють модифіковані допоміжні білки, які називаються гістонами, які зв’язуються з ДНК і допомагають регулювати активність генів. Дослідники вважають, що ці модифіковані гістони можуть бути зв’язком між дієтою, реакцією на голод і старінням. Цікаво, що минулі дослідження пов’язували збільшення запасів гістонів із подовженою тривалістю життя.

У світлі цих висновків дослідники вважають, що хронічний голод може бути адаптивною реакцією, «опосередкованою модифікаціями білків гістонів у дискретних нейронних ланцюгах, які уповільнюють старіння».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: голод, відчуття голоду, старіння


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочни

    Шкода магазинних йогуртів для дітей

    Дитяче харчування | 06:30, 07.06.2026

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочний продукт на висококалорійний десерт. Регулярне вживання таких продуктів закладає неправильні харчов

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Просте пісочне печиво «Арахісові палички» — рецепт

    Харчування | 14:00, 05.06.2026

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Окрошка з маринованими печерицями — рецепт

    Харчування | 13:00, 05.06.2026

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особ

    Чи необхідна в раціоні дитини риба?

    Дитяче харчування | 01:20, 04.06.2026

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особливо цінні омега-3 жирні кислоти, які мають позитивний вплив на мозок та зорову систему. Риба також

    У тісто для шоколадних оладок на кефірі або кислому молоці додамо столову ложку какао, а також соду, погашену оцтом, для пишності.

    Шоколадні оладки на кефірі — рецепт

    Харчування | 14:00, 03.06.2026

    У тісто для шоколадних оладок на кефірі або кислому молоці додамо столову ложку какао, а також соду, погашену оцтом, для пишності.

    Коментарі до новини