Гени та родина є найбільшим провісником успіху в навчанні дитини

Adoption
Date
  • 2881 Переглядів
Чи будуть діти успішними в навчанні, можна передбачити при народженні, - так стверджують вчені.

7302_i0947s.jpg (172. Kb)


Дослідження, проведене Університетом Йорка, виявило, що соціально-економічний статус батьків і успадкована ДНК дітей є потужними показниками успішності в освіті.

Проте дослідження показують, що мати гени шкільного успіху не так корисно, як мати високоосвічених і заможних батьків. Лише 47% дітей у досліджуваній вибірці з високою генетичною схильністю до освіти, але біднішими, поступили до університету, порівняно з 62% дітей із низькою генетичною схильністю, але з більш заможними батьками.

Дослідники виявили, що діти з високою генетичною схильністю до освіти, які також походять із заможних і добре освічених сімей, мали найбільшу перевагу: 77% навчалися в університеті. Водночас лише 21% дітей із сімей із низьким соціально-економічним статусом і низькою генетичною схильністю продовжили навчання у вищих навчальних закладах.

Дослідники припускають, що результати дослідження можуть допомогти виявити дітей, які найбільше піддаються ризику поганих результатів навчання.

Провідна авторка дослідження, професорка Софі фон Штумм з Департаменту освіти Університету Йорка, сказала: «Генетика та соціально-економічний статус відображають вплив як природи, так і виховання, і їхній вплив є особливо драматичним для дітей, які знаходяться на крайніх кінцях розподілу. Однак наше дослідження також підкреслює потенційний захисний ефект привілейованого походження. Наявність генетичної структури, яка робить вас більш схильними до освіти, справді підвищує ймовірність того, що дитина з неблагополучного середовища вступить до університету, але не так імовірно, як дитина з менш генетичною схильністю із більш сприятливого походження. Хоча результати нашого дослідження є результатами спостереження, вони свідчать про те, що діти не мають рівних можливостей в освіті через свою різну генетику та сімейне походження. Те, звідки ви родом, має величезний вплив на те, наскільки добре ви навчаєтесь у школі».

Дослідження вивчило дані 5000 дітей, народжених у Великобританії між 1994 і 1996 роками. Дослідники проаналізували результати їхніх тестів на ключових етапах їхнього навчання, а також освітній рівень і професійний статус їхніх батьків.

Дослідники використовували загальногеномну полігенну оцінку — статистичний метод, який додає ефект варіантів ДНК — щоб перевірити, як успадковані генетичні відмінності передбачають успішність дітей у навчанні.

Вони виявили, що діти з високими полігенними показниками суттєво відрізнялися в досягненні у віці семи років від дітей з низькими полігенними балами. Цей розрив у досягненнях постійно збільшувався між групами протягом шкільних років, що призвело до еквівалентної різниці в оцінках A- та C- до того часу, коли діти складали GCSE.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, дослідження, генетичною, схильністю, освіти, Дослідники, навчання, навчанні, соціально, статус


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Подушки для немовлят, які рекламують як засіб для кращого сну та зменшення проблем із рефлюксом, можуть становити ризик для дітей. Фахівці попереджают

    Дитячі подушки можуть бути небезпечними: що мають знати батьки

    Дитина | 12:30, 04.08.2026

    Подушки для немовлят, які рекламують як засіб для кращого сну та зменшення проблем із рефлюксом, можуть становити ризик для дітей. Фахівці попереджають, що м’які аксесуари в ліжечку здатні перекрити дихальні шляхи малюка.

    Не лише те, що говорить дитина, а й те, як саме вона говорить, може містити важливу інформацію про її майбутнє психічне здоров’я. До такого висновку д

    Вчені з’ясували, що манера мовлення дитини може вказувати на майбутні проблеми з психічним здоров’ям

    Дитина | 08:39, 01.08.2026

    Не лише те, що говорить дитина, а й те, як саме вона говорить, може містити важливу інформацію про її майбутнє психічне здоров’я. До такого висновку дійшли вчені зі Стенфордського університету. Вони виявили, що мовні моделі здатні за особливостями ди

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два р

    Вчені назвали два фрукта, які допомагають захистити дітей від раку

    Дитина | 08:47, 28.07.2026

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два роки життя продемонструвало сильний захисний ефект проти ризику лейкемії у дітей. Більш того, був про

    Не можна змушувати дітей доїдати до кінця. Про це заявляють дієтологи.За їх словами, це може змусити дітей не звертати увагу на голод і відмовлятися в

    Дієтологи розповіли, чому не можна змушувати дітей доїдати все з тарілки

    Дитина | 12:03, 25.07.2026

    Не можна змушувати дітей доїдати до кінця. Про це заявляють дієтологи.За їх словами, це може змусити дітей не звертати увагу на голод і відмовлятися від корисних продуктів.За словами директора з досліджень в Центрі наук про смак і харчуванні Софі Нік

    Літня спека особливо небезпечна для найменших. У дітей і немовлят тепловий удар настає значно швидше, ніж у дорослих, бо їхня система терморегуляції щ

    Малюк перегрівся: основні симптоми теплового удару та чому це небезпечно

    Дитина | 22:28, 22.07.2026

    Літня спека особливо небезпечна для найменших. У дітей і немовлят тепловий удар настає значно швидше, ніж у дорослих, бо їхня система терморегуляції ще недосконала, а тіло нагрівається стрімкіше. Стан загрожує життю, тому батькам критично важливо вча

    Дослідники виявили зв’язок між споживанням алкоголю та курінням у підлітковому віці та подальшими розладами настрою. Ця робота проводилася вченими з У

    Виявлено ще одну небезпеку підліткового куріння

    Дитина | 22:14, 20.07.2026

    Дослідники виявили зв’язок між споживанням алкоголю та курінням у підлітковому віці та подальшими розладами настрою. Ця робота проводилася вченими з Університету Гельсінкі.

    Виявилось, це пов'язано зі специфічниими мікробами, які домашній улюбленець приносить додому.

    Фінські вчені зробили несподіване відкриття про позитивний вплив собак на здоров'я немовля

    Дитина | 13:46, 15.07.2026

    Виявилось, це пов'язано зі специфічниими мікробами, які домашній улюбленець приносить додому.

    Коментарі до новини