Як грудне вигодовування впливає на розвиток дитини

Adoption
Date
  • 3884 Переглядів
2111_odevhjnb3f0.jpg (41. Kb)

Британські та американські медики вперше наочно продемонстрували відмінності в розвитку різних структур головного мозку у дітей, що знаходяться виключно на материнському молоці, на змішаному або ж на штучному вигодовуванні.




Грудне вигодовування сприяє більш ефективному розумовому розвитку в підлітковому і дорослому віці - кажуть дослідники.

Деоні і його колеги відібрали для свого дослідження 133 здорові дитини віком від 10 місяців до 4 років.

Всі діти були доношеними і походили з сімей з схожим соціо-економічним статусом. Всі діти були розділені на три групи - на тих, хто перебував виключно на грудному вигодовуванні протягом останніх трьох місяців, тих, хто отримував материнське молоко і молочну суміш, і тих, кого годували тільки сумішшю.

Головний мозок дітей з кожної групи під час сну за допомогою адаптованої МРТ вивчався на предмет мікроструктури білої речовини - тканини, утвореної пучками нервових волокон, покритих мієліновою оболонкою, завдяки яким здійснюється комунікація різних областей мозку один з одним. Особливо зверталася увага на рівень мієлінізації нейронів, від чого залежить швидкість проведення нервових імпульсів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: За рівень інтелекту відповідає окремий ген

Виявилося, що у дітей з грудної групи спостерігається найбільш швидке зростання рівня нейронів в порівнянні з дітьми з інших груп, при чому, найбільш помітною ця різниця стає у віці двох років. Різниця за цим показником досягає 20-30%, а діти зі змішаної групи виявилися посередині. При цьому найбільш значне зростання відзначається в регіонах мозку, пов'язаних з мовою, емоційною і когнітивною функцією.

В ході дослідження було виявлено позитивний ефект для розвитку головного мозку, пов'язаний з тривалістю грудного вигодовування. Порівняння рівня розвитку білої речовини у тих, кого годували грудьми менше року і більше, показало, що в останніх цей показник значно вищий, особливо у відділах мозку, що відповідають за моторну функцію.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: дитяче харчування, молоко, грудне молоко, дитина, медики, поради, здоров'я, хвороби, розум, розвиток


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Дозволити дитині їсти самостійно з перших днів прикорму — це інвестиція у здоровий харчовий інтерес без примусу та блендерів.

    Перший прикорм: чому педіатри все частіше обирають самоприкорм (BLW) замість пюре?

    Дитяче харчування | 00:30, 28.06.2026

    Дозволити дитині їсти самостійно з перших днів прикорму — це інвестиція у здоровий харчовий інтерес без примусу та блендерів.

    Організм дитини складається з води на більший відсоток, ніж організм дорослого, а процеси метаболізму у дітей протікають значно швидше. Через це діти

    Дитяча дегідратація: чому вода важливіша за соки, і як розпізнати приховану спрагу?

    Дитяче харчування | 08:30, 26.06.2026

    Організм дитини складається з води на більший відсоток, ніж організм дорослого, а процеси метаболізму у дітей протікають значно швидше. Через це діти набагато вразливіші до зневоднення. Проблема ускладнюється тим, що почуття спраги у дітей виникає то

    Раптова відмова дитини від м'ясних страв часто лякає батьків ризиком розвитку анемії та затримки росту.

    Чому дитина відмовляється від м'яса: дефіцит заліза та альтернативні джерела білка

    Дитяче харчування | 06:30, 13.06.2026

    Раптова відмова дитини від м'ясних страв часто лякає батьків ризиком розвитку анемії та затримки росту.

    Звичка перекушувати солодощами чи чипсами веде до проблем із травленням, карієсу та зайвої ваги у дітей.

    Корисні перекуси замість цукерок: формуємо здорові звички дитини

    Дитяче харчування | 06:30, 12.06.2026

    Звичка перекушувати солодощами чи чипсами веде до проблем із травленням, карієсу та зайвої ваги у дітей.

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочни

    Шкода магазинних йогуртів для дітей

    Дитяче харчування | 06:30, 07.06.2026

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочний продукт на висококалорійний десерт. Регулярне вживання таких продуктів закладає неправильні харчов

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особ

    Чи необхідна в раціоні дитини риба?

    Дитяче харчування | 01:20, 04.06.2026

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особливо цінні омега-3 жирні кислоти, які мають позитивний вплив на мозок та зорову систему. Риба також

    Коментарі до новини