Як періодичне голодування впливає на жіночі гормони?

Adoption
Date
  • 1865 Переглядів
Доведено, що періодичне голодування є ефективним способом схуднення, але критики стурбовані тим, що така практика може мати негативний вплив на жіночі репродуктивні гормони.

4375_faca86f-goloduvannia.jpg (29.27 Kb)

Дослідники під керівництвом Крісти Вараді, професора дієтології Іллінойського університету Чикаго, протягом восьми тижнів спостерігали за групою жінок із ожирінням до та після менопаузи, які дотримувалися методу дієти з періодичним голодуванням.

Дієта передбачає обмежений у часі інтервал, тривалістю чотири години на день, протягом якого ті, хто сидить на дієті, можуть їсти, не рахуючи калорій, перш ніж продовжити водне голодування до наступного дня.

Вчені виміряли різницю в рівнях гормонів, отриманих шляхом аналізу даних зразків крові, у групах дієт, які дотримувались чотирьох- та шестигодинного періоду годування, порівняно з контрольною групою, яка не дотримувалася дієтичних обмежень.

Вараді та її команда виявили, що рівень гормону глобуліну, що зв’язує білок, який переносить репродуктивні гормони по всьому тілу, не змінився у тих, хто дотримується дієти, через вісім тижнів. Те саме стосується і тестостерону, і андростендіону, стероїдного гормону, який організм використовує для виробництва як тестостерону, так і естрогену.

Однак дегідроепіандростерон або ДГЕА, гормон, який клініки безпліддя призначають для покращення функції яєчників і якості яйцеклітин, був значно нижчим як у жінок у пременопаузі, так і в постменопаузі наприкінці дослідження, знизившись приблизно на 14%.

Хоча падіння рівня ДГЕА було найбільш значущим результатом дослідження, як у жінок до, так і після менопаузи, рівні ДГЕА залишалися в межах норми до кінця восьмитижневого періоду.

«Це свідчить про те, що у жінок перед менопаузою незначне зниження рівня ДГЕА слід порівнювати з доведеними перевагами меншої маси тіла для фертильності», — сказала Вараді. «Зниження рівня ДГЕА у жінок у постменопаузі може викликати занепокоєння, оскільки менопауза вже спричиняє різке падіння естрогену, а ДГЕА є основним компонентом естрогену. Однак опитування учасників не показало жодних негативних побічних ефектів, пов’язаних із низьким рівнем естрогену після постменопаузи, наприклад сексуальна дисфункція або зміни шкіри».

Як додаткову перевагу, оскільки високий рівень ДГЕА пов’язаний із ризиком раку молочної залози, Вараді сказала, що помірне зниження рівня може бути корисним для зниження ризику як для жінок до, так і після менопаузи.

Дослідження також вимірювало рівні естрадіолу, естрону та прогестерону — усіх гормонів, життєво важливих для вагітності, — але лише у жінок у постменопаузі через зміну рівня цих гормонів протягом менструального циклу жінок у період до менопаузи. Серед жінок у постменопаузі не було жодних змін у цих гормонах наприкінці восьми тижнів.

Жінки в обох групах чотиригодинної та шестигодинної дієти зазнали втрати ваги на 3%-4% від початкової ваги протягом усього курсу дослідження, порівняно з контрольною групою, яка майже не втратила ваги. У тих, хто дотримувався дієти, також спостерігалося зниження інсулінорезистентності та біомаркерів окисного стресу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: періодичне голодування, впливає на жіночі гормони, мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, зниження, менопаузи, постменопауза, естроген, гормони, група, тижні


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після однораз

    Карієс у дітей можна зупиняти без свердління

    Здоров'я | 09:50, 13.08.2026

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після одноразового нанесення спеціального препарату розвиток карієсу припинився більш ніж у половині випадків.

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Чим небезпечний підвищений тиск, якщо його не помітити

    Здоров'я | 08:13, 12.08.2026

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у ж

    Куріння у жінок сприяє ранньому клімаксу

    Здоров'я | 01:00, 12.08.2026

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у жінок занадто рано починається клімакс. Клімакс означає згасання репродуктивної функції. Йому передує

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Коментарі до новини