Чому трясти головою після купання небезпечно - медики

Adoption
Date
  • 783 Переглядів
Вчені з Корнелльського університету та Політехнічного інституту Вірджинії (США) відзначають, що трясти головою після ванни небезпечно. Такий, вельми популярний спосіб позбавлення від потрапленої у вухо води може пошкодити мозок.

1818_5.jpg (21.72 Kb)


Результати дослідження експерти представили на щорічній конференції Відділення гідродинаміки Американського фізичного товариства.

Вчені вирішили з’ясувати, з яким прискоренням потрібно трясти головою, щоб подолати силу поверхневого натягу застряглої у вусі води і змусити її витекти назовні. Вони провели серію експериментів на скляних трубочках і тривимірних моделях слухових каналів різного діаметру.

З’ясувалося, що прискорення, що вимагається для звільнення вуха від води, залежить від діаметра слухового каналу. Якщо ми маємо справу з дитиною, то цей показник повинен перевищувати прискорення вільного падіння приблизно у десять разів. І якщо трясти головою з такою силою, то ризик пошкодження головного мозку дуже високий.

Вчені відзначають, якщо у вухо потрапила вода, зовсім не обов’язково трясти головою. Можна закапати кілька крапель рідини, чий поверхневий натяг нижчий, ніж у води, наприклад алкоголь, і це призведе до того, що вода витече з слухового каналу.

Відзначимо, що з дітьми такі досліди краще не проводити.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: купання


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після однораз

    Карієс у дітей можна зупиняти без свердління

    Здоров'я | 09:50, 13.08.2026

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після одноразового нанесення спеціального препарату розвиток карієсу припинився більш ніж у половині випадків.

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Чим небезпечний підвищений тиск, якщо його не помітити

    Здоров'я | 08:13, 12.08.2026

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у ж

    Куріння у жінок сприяє ранньому клімаксу

    Здоров'я | 01:00, 12.08.2026

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у жінок занадто рано починається клімакс. Клімакс означає згасання репродуктивної функції. Йому передує

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Коментарі до новини