Еспресо може допомогти уникнути хвороби Альцгеймера – вчені

Adoption
Date
  • 698 Переглядів
Щодо кави багато сууперечливих тем: поки одні медики стверджують, що вона небезпечна для гіпертоніків і тих, хто має серцево-судинні захворювання, інші пропонують випивати напій щодня, щоб запобігти серйозних захворювань.

2904_3.jpg (28.67 Kb)

Вчені з Університету Верони побачили, що темна кава знищує тау-протеїни, які накопичуються в мозку і вбивають нейрони (вважається, що цей процес сприяє виникненню нейродегенеративного захворювання). Дослідження опублікували у журналі Journal of Agricultural and Food Chemistry, яке заснувало Американське хімічне товариство, повідомляє The Independent. Для експерименту команда вчених приготувала еспресо з магазинних зерен, а потім охарактеризувала хімічний склад напоїв. Дослідники вивчали кофеїн, тригонелін та теобромін (алкалоїди), а також флавоноїд геністеїн, що містяться у каві.

"Нещодавні дослідження показали, що кава може мати позитивний вплив на деякі нейродегенеративні захворювання, зокрема на хворобу Альцгеймера.

Хоча точні механізми, які викликають ці стани, досі не з'ясовані, вважається, що білок тау відіграє важливу роль", – сказала провідна авторка дослідження Маріапіна Д'Онофріо.

У здорових людей тау-білок допомагає стабілізувати структури в мозку, але при нейродегенеративних захворюваннях він може утворювати фібрили – "клубки", які накопичуються у ділянках мозку, що відповідають за пам’ять. Ці утворення є однією з ключових причин уповільнення мислення та погіршення пам'яті, але нещодавнє дослідження показало, що вживання еспресо запобігає їхньому утворенню (деякі компоненти кави здатні запобігати агрегації, конденсації та посівній активності тау-білка). Ба більше, чим міцніша кава, тим коротшими були ці фібрили, пояснила професорка Д'Онофріо.

"За допомогою експериментів in vitro (у пробірці) та в клітинах ми продемонстрували, що цільний кавовий екстракт, кофеїн та геністеїн мають біологічні властивості для запобігання агрегації, конденсації та активності засіву повторюваної ділянки тау. Ми також ідентифікували набір сполук кави, здатних зв'язуватися зі сформованими тау-фібрилами. Ці результати поглиблюють розуміння нейропротекторного потенціалу еспресо…" – йдеться у статті.

При цьому професорка зазначила, що корисні властивості міцної кави зберігаються навіть у лате, американо або навіть коктейлі еспресо-мартіні.

"Ми представили велику кількість доказів того, що еспресо є джерелом природних сполук, які демонструють корисні властивості для поліпшення патологій, пов’язаних з тау-білком. Наші висновки можуть прокласти шлях для подальших досліджень у галузі розробки біологічно активних сполук для профілактики та лікування тау-патологій", – вважають вчені.

Водночас надмірна кількість кави може зашкодити здоров'ю. У МОЗ радять споживати не більше 400 мг кофеїну на день тим, у кого немає протипоказань до цього напою.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: еспресо


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили в

    Жінки Пд.Кореї можуть стати першими у світі тривалість життя яких перевищить 90 років

    Здоров'я | 12:15, 31.07.2026

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили вчені, які проаналізували десятки моделей смертності у розвинених країнах.

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують я

    Скільки яєць безпечно їсти для здоров’я

    Здоров'я | 00:59, 31.07.2026

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують як цінне джерело білка. Водночас питання про те, скільки яєць можна споживати без ризику для здоров’я

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Шість напоїв, які не варто давати дітям

    Здоров'я | 08:52, 30.07.2026

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два р

    Вчені назвали два фрукта, які допомагають захистити дітей від раку

    Дитина | 08:47, 28.07.2026

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два роки життя продемонструвало сильний захисний ефект проти ризику лейкемії у дітей. Більш того, був про

    Коментарі до новини