Як дожити до 110 років?

Adoption
Date
  • 894 Переглядів
Експертка з довголіття Джиммі Ліндберг вивчила тисячі супердовгожителів як наукова консультантка Longeviquest, організації, яка перевіряє вік найстаріших людей у світі. У коментарі Business Insider вона розповіла, що супердовгожителі, які дожили до 110 років і більше, мають кілька спільних особливостей.

3733_3.jpg (28.65 Kb)

За її словами, з довголіттям пов'язані такі не залежні від нас фактори, як родичі-довгожителі, народження в зимові місяці та жіноча стать (95 % супердовгожителів - жінки). Жити в теплому місці теж корисно. Але спосіб життя і характер також значною мірою сприяє довгому і здоровому життю, сказала Лінберг, назвавши основні особливості характеру супердовгожителів.

Бути стійким

За словами Ліндберг, стійкість і здатність переносити важкі часи - один із ключових чинників, що визначають тривалість життя людей старшого віку.

У дослідженні 2023 року, проведеному вченими Мадридського університету Комплутенсе, присвяченому рисам характеру, притаманним столітнім людям, ідеться про те, що вони часто шукають у житті позитивні сторони й продовжують жити, попри негаразди.

Бути духовним

Духовність, тобто віра в щось більше, ніж ми самі, а не дотримання певної релігії, також дуже характерна для людей, які досягли столітнього віку, яких вивчала Ліндберг.

Згідно з дослідженням, проведеним 2016 року групою фахівців Гарвардської школи громадської охорони здоров'я, жінки, які відвідували релігійні служби частіше ніж один раз на тиждень, на 33% рідше помирали від будь-яких причин, можливо, тому, що це забезпечувало соціальну підтримку і підвищувало їхній оптимізм.

Підтримувати здорову вагу

"Насправді не було жодного суперстарожила, який страждав би на ожиріння", - каже Ліндберг. "Вони, як правило, зберігають відносно здорову вагу протягом усього свого життя".

Ожиріння пов'язане з підвищеним ризиком розвитку таких захворювань, як хвороби серця, рак, діабет, хвороби нирок і печінки - всі вони підвищують ризик ранньої смерті.

Дослідження 2022 року, опубліковане в журналі JAMA Network Open на 29 621 людині, засвідчило, що люди з індексом маси тіла більше ніж 30, який вважається "ожирінням", жили в середньому до 77,7 року, а люди з "нормальним" або "надлишковим" індексом маси тіла (18,5-29,9) жили майже на п'ять років довше, приблизно до 82 років.

Вживати заходів щодо профілактики хронічних захворювань

Хронічні захворювання, такі як хвороби серця, рак, хвороба Альцгеймера і діабет, є основними причинами смерті та інвалідності. Розвиток хронічних захворювань частково не залежить від нас через цілу низку чинників - від генів до довкілля, але є певні кроки, які ми можемо зробити, щоб знизити ризик.

До них належать відмова від паління, дієта з високим вмістом фруктів і овочів та низьким вмістом натрію і насичених жирів, фізична активність і скорочення кількості вживаного алкоголю.

Мати сильну соціальну мережу

Численні дослідження виявили зв'язок між підтриманням міцних соціальних відносин і тривалістю життя.

За словами професорки Роуз Енн Кенні, геронтологині з Трініті-коледжу в Дубліні, хороші стосунки так само важливі для довголіття, як правильне харчування і фізичні вправи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: довголіття


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили в

    Жінки Пд.Кореї можуть стати першими у світі тривалість життя яких перевищить 90 років

    Здоров'я | 12:15, 31.07.2026

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили вчені, які проаналізували десятки моделей смертності у розвинених країнах.

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують я

    Скільки яєць безпечно їсти для здоров’я

    Здоров'я | 00:59, 31.07.2026

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують як цінне джерело білка. Водночас питання про те, скільки яєць можна споживати без ризику для здоров’я

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Шість напоїв, які не варто давати дітям

    Здоров'я | 08:52, 30.07.2026

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два р

    Вчені назвали два фрукта, які допомагають захистити дітей від раку

    Дитина | 08:47, 28.07.2026

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два роки життя продемонструвало сильний захисний ефект проти ризику лейкемії у дітей. Більш того, був про

    Коментарі до новини