Вчені заявили про вплив протизаплідних таблеток на мозок жінок

Adoption
Date
  • 732 Переглядів
2886_2.jpg (30.11 Kb)

Нове дослідження показало, що оральні контрацептиви можуть непомітно змінювати роботу мозку, впливаючи на настрій та емоційний стан. За словами фахівців з Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі, таблетки здатні знижувати індивідуальні особливості мозкової активності та викликати смуток, дратівливість і перепади настрою.


У дослідженні брали участь 26 жінок віком від 20 до 33 років. Протягом циклу вони спочатку приймали контрацептиви, а потім плацебо. У обох фазах їм робили функціональне МРТ, і навіть відстежували настрій з допомогою спеціального клінічного тесту.

Результати показали, що під час прийому таблеток активність мозку учасниць ставала більш схожою, втрачаючи унікальні риси, які зазвичай відрізняють одну людину від іншої. Особливо помітно це виявлялося у мережах, які відповідають за планування, емоції та самоконтроль.

Крім цього, жінки частіше повідомляли про негативні зміни у настрої саме в період прийому препаратів. Дослідники пов'язують це із впливом гормонів на ключові зони мозку, які регулюють емоції.

Автори відзначають, що дослідження мало обмеження: вибірка була невеликою, а спостереження тривало лише кілька тижнів. Однак вони впевнені, що отримані дані вказують на необхідність більш масштабних та довгострокових проектів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: протизаплідні таблетки


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили в

    Жінки Пд.Кореї можуть стати першими у світі тривалість життя яких перевищить 90 років

    Здоров'я | 12:15, 31.07.2026

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили вчені, які проаналізували десятки моделей смертності у розвинених країнах.

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують я

    Скільки яєць безпечно їсти для здоров’я

    Здоров'я | 00:59, 31.07.2026

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують як цінне джерело білка. Водночас питання про те, скільки яєць можна споживати без ризику для здоров’я

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Шість напоїв, які не варто давати дітям

    Здоров'я | 08:52, 30.07.2026

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два р

    Вчені назвали два фрукта, які допомагають захистити дітей від раку

    Дитина | 08:47, 28.07.2026

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два роки життя продемонструвало сильний захисний ефект проти ризику лейкемії у дітей. Більш того, був про

    Шкірка авокадо містить корисні речовини, і наукові дані це підтверджують, але з важливими застереженнями. Вона багата на біоактивні сполуки, особливо

    Чи дійсно шкірка авокадо корисна для здоров’я?

    Здоров'я | 08:38, 25.07.2026

    Шкірка авокадо містить корисні речовини, і наукові дані це підтверджують, але з важливими застереженнями. Вона багата на біоактивні сполуки, особливо фенольні (флавоноїди, фенольні кислоти, таніни, проціанідини), антиоксиданти, клітковину, а також де

    Влітку, особливо в спеку, важливо, щоб організм не страждав від нестачі рідини. Лікар-дієтолог, нутріціолог порадила влітку пити більше води.А якщо пр

    Дієтолог рекомендувала корисні літні напої

    Харчування | 12:33, 21.07.2026

    Влітку, особливо в спеку, важливо, щоб організм не страждав від нестачі рідини. Лікар-дієтолог, нутріціолог порадила влітку пити більше води.А якщо просту воду пити нудно, фахівець рекомендує додавати до неї цитрусові, наприклад, лимон або апельсин.

    Коментарі до новини