Грудне вигодовування та виношування дитини пов'язані зі зниженням ризику ранньої менопаузи

Adoption
Date
  • 865 Переглядів
Результати епідеміологічного аналізу понад 108 000 жінок показали менший ризик ранньої менопаузи серед жінок, які мали принаймні одну вагітність, яка тривала щонайменше шість місяців, і серед тих, хто годував своїх немовлят грудьми. Крім того, ризик був найнижчим серед тих, хто годував виключно грудьми.

7179_a61ccaebdd695cec2ec433dfbb5318b5_xl.jpg (23.86 Kb)


Автори дослідження, Крістін Ленгтон та Елізабет Бертоне-Джонсон з Амгерстського університету Массачусетса відзначають, що ці два фактори, вагітність (парність) і грудне вигодовування, як правило, перешкоджають овуляції і можуть уповільнити природне виснаження фолікулів яєчників з часом. Таким чином, вважається, що вагітність і годування груддю знижують ризик ранньої менопаузи, яка визначається як закінчення менструації до 45 років. Рання менопауза пов'язана з підвищеним ризиком серцево-судинних захворювань, зниження когнітивних функцій і остеопорозу.

Для цієї роботи Ленгтон та колеги провели проспективне популяційне дослідження в рамках групи Nurses' Health Study II, яке розпочало збір даних у 1989 році. Вони повідомляють, що рівень відповіді становив 85-90%. Парність, стан менопаузи та вік вимірювали на початку та кожні два роки, тоді як фактори грудного вигодовування оцінювали тричі під час спостереження. Жінок у дослідженні спостерігали до настання менопаузи або віку 45 років, гістеректомії, овариектомії, смерті, діагностики раку або втрати можливості спостереження.

Дослідники припускають, що, хоча їхні результати не продемонстрували чіткої залежності доза-відповідь для грудного вигодовування, їхні висновки узгоджуються з гіпотезою про те, що тривале грудне вигодовування впливає на біологічний механізм. Крім того, результати інших досліджень підтверджують, що оптимальна користь від виключно грудного вигодовування як для матері, так і для дитини досягає порогу між 6 та 12 місяцями. Виключно грудне вигодовування означає, що дитина не отримує рідини або твердої їжі, тільки грудне молоко.

Як пояснює Ленгтон: «У нашому дослідженні жінки з трьома або більше вагітностями, які годували виключно грудьми протягом 7-12 місяців, мали приблизно на 32% менший ризик ранньої менопаузи порівняно з жінками з такою ж кількістю дітей, які годували виключно грудьми менше. ніж один місяць». Вчені також спостерігали те, що вони називають іншими помітними асоціаціями. Порівняно з жінками, у яких не було доношеної вагітності, жінки, які мали дві вагітності, мали на 16% менший ризик ранньої менопаузи, а жінки з трьома вагітностями мали на 22% менший ризик.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: Грудне вигодовування, виношування дитини, менопауза


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте

    Прибирання може впливати на легені так само, як куріння

    Сімейні справи | 07:30, 09.06.2026

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте використання мийних засобів, особливо у вигляді спреїв, пов’язане зі швидшим зниженням функції леген

    Вчені з'ясували: батьки двох дітей мають мозок у середньому на 0,6 року молодший, ніж їхні бездітні однолітки. У батьків трьох дітей різниця ще більша

    Батьківство омолоджує мозок

    Плануємо дитину | 00:30, 09.06.2026

    Вчені з'ясували: батьки двох дітей мають мозок у середньому на 0,6 року молодший, ніж їхні бездітні однолітки. У батьків трьох дітей різниця ще більша — 0,7 року.

    Дослідження показало генетичний зв'язок між короткозорістю та високими когнітивними здібностями.

    Люди в окулярах розумніші і швидше роблять кар'єру — з'ясували вчені

    Психологія | 01:20, 07.06.2026

    Дослідження показало генетичний зв'язок між короткозорістю та високими когнітивними здібностями.

    Більшість людей уявляють вірність як готовність залишатися поруч у кризові моменти або жертвувати заради коханої людини. Однак психологи стверджують,

    2 звички, що видають по-справжньому вірного партнера

    Сімейні справи | 00:30, 07.06.2026

    Більшість людей уявляють вірність як готовність залишатися поруч у кризові моменти або жертвувати заради коханої людини. Однак психологи стверджують, що справжня відданість набагато менш помітна — її можна розпізнати за двома простими моделями поведі

    Важливо розуміти, що будь-яка незвична або сильна кровотеча, а також спроби зупинити її вдома без консультації лікаря, можуть бути небезпечними. При п

    Рясні місячні: як зупинити кровотечу в домашніх умовах

    Мама | 08:30, 05.06.2026

    Важливо розуміти, що будь-яка незвична або сильна кровотеча, а також спроби зупинити її вдома без консультації лікаря, можуть бути небезпечними. При підозрі на патологічну кровотечу або у разі різкого погіршення самопочуття, необхідно негайно звернут

    Гінекологи уникають дій, які порушують природний мікрофлорі та pH-баланс. Експерти ніколи не використовують ароматизоване мило для інтимної гігієни, н

    Гінекологи застерігають: Це шкодить жіночому здоров'ю

    Мама | 08:30, 04.06.2026

    Гінекологи уникають дій, які порушують природний мікрофлорі та pH-баланс. Експерти ніколи не використовують ароматизоване мило для інтимної гігієни, не рекомендують спринцювання, не ігнорують зміни в циклі та не займаються самолікуванням хвороб за по

    З медичної точки зору автозасмага є набагато безпечнішою для шкіри.

    Що безпечніше для шкіри: сонце чи автозасмага?

    Здоров'я | 07:30, 04.06.2026

    З медичної точки зору автозасмага є набагато безпечнішою для шкіри.

    Коментарі до новини