Первістки виявилися освіченішими порівняно з наступними дітьми

Adoption
Date
  • 894 Переглядів
Існують різні теорії про те, як черговість народження дітей впливає на їхні здібності, таланти та кар'єрні успіхи. Американські вчені підтвердили одну з них: первістки найменше мають найвищий рівень освіти, і на це є дуже прозові причини.

2181_15.png (317.85 Kb)


Вчені Університету Х'юстона скористалися даними багаторічного дослідження Project TALENT, яке провели на репрезентативній вибірці 377 тисяч американських школярів у 1960 році та повторили через 50 років після початкової оцінки. У дослідженні аналізувався вплив черговості народження на вибір кар'єри у певній сфері, професійні заслуги та соціальний статус.

За допомогою цієї вибірки вчені вирішили перевірити дві популярні психологічні моделі, пов'язані з черговістю народження. Первістки прагнуть зайняти більш традиційну нішу в кар'єрі та соціальній поведінці, тому вони в основному орієнтовані на досягнення у навчанні та роботі, досить відповідальні та впевнені у собі. Пізніші діти воліють бути «бунтівниками»: вони частіше обирають творчі професії, легкі на підйом, більш відкриті та товариські.

Модель припускає, що первістки більш освічені, тому що з кожною появою нової дитини інтелектуальне середовище в сім'ї розмивається, залишаючи пізнішим дітям менше стимулу для розвитку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: первісток, перша дитина, освіта дітей


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Підлітковий вік – це період між початком статевого дозрівання й дорослим життям. У сучасному розвиненому суспільстві підлітковий період зазвичай визна

    Чому підлітки скоюють божевільні вчинки?

    Школярі | 06:30, 11.06.2026

    Підлітковий вік – це період між початком статевого дозрівання й дорослим життям. У сучасному розвиненому суспільстві підлітковий період зазвичай визначається віком між 13 і 20 роками. У цей період діти починають утверджувати свою незалежність і форму

    Частий головний біль у дитини найчастіше викликаний емоційним напруженням, хронічною втомою або порушенням режиму дня, проте він також може бути ознак

    Чому у дитини часто болить голова?

    Дитина | 08:30, 10.06.2026

    Частий головний біль у дитини найчастіше викликаний емоційним напруженням, хронічною втомою або порушенням режиму дня, проте він також може бути ознакою неврологічних, офтальмологічних чи інфекційних захворювань. За статистикою, з цією проблемою стик

    В Афганістані набули чинності нові правила, схвалені керівництвом руху «Талібан», згідно з якими дівчатка можуть одружуватися після досягнення статево

    В Афганістані дозволили видавати заміж дівчаток з 9 років

    Дитина | 01:20, 10.06.2026

    В Афганістані набули чинності нові правила, схвалені керівництвом руху «Талібан», згідно з якими дівчатка можуть одружуватися після досягнення статевої зрілості. Як зазначають ЗМІ, на практиці це може означати можливість видавати заміж дівчат уже з 9

    За даними досліджень, гіперопіка та постійне потурання бажанням дитини можуть бути пов'язані з розвитком імпульсивності, егоцентризму та проблем у від

    Розпещені діти частіше виростають людьми з нарцисичними і агресивними рисами характеру

    Виховання | 01:20, 09.06.2026

    За даними досліджень, гіперопіка та постійне потурання бажанням дитини можуть бути пов'язані з розвитком імпульсивності, егоцентризму та проблем у відносинах з оточуючими.

    Щоб завдати болю дитині, не обов’язково піднімати руку. Іноді достатньо лише крику.

    Частий крик на маленьких дітей зменшує об'єм їхнього мозку

    Дитина | 19:19, 08.06.2026

    Щоб завдати болю дитині, не обов’язково піднімати руку. Іноді достатньо лише крику.

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини