Як трансжири погіршують пам'ять

Adoption
Date
  • 1149 Переглядів
Вчені кажуть, що споживання транс-жирів може бути пов’язане з погіршенням пам’яті у молодих чоловіків.

4632_junk-food-426262.jpg (.53 Kb)


Під час дослідження вчені виявили, що чоловіки віком 45 років і молодше, які споживали велику кількість трансжирів, показали гірші результати тесту пам’яті, ніж чоловіки, у яких споживання трансжирів було нижчим.

«Транс-жири найбільше пов’язані з гіршою пам’яттю у чоловіків у роки високої продуктивності», — заявила авторка дослідження доктор Беатріс А. Голомб, професорка медицини Каліфорнійського університету в Школі медицини Сан-Дієго.

У дослідженні вчені попросили 1018 чоловіків і жінок віком від 20 до 85 років заповнити анкети, в яких вони повідомили, що вони зазвичай їдять. Потім дослідники розглянули поживну цінність продуктів, зазначених в анкетах. Вони також дали учасникам тест пам’яті, який включав пригадування слів.

У середньому чоловіки віком 45 років і молодше, які брали участь у дослідженні, змогли пригадати 86 слів, але з кожним додатковим грамом транс-жиру, споживаного щодня, їх пам’ять знижувалася на 0,76 слова. Це скорочення перетворюється на 21 слово менше, згадане чоловіками в дослідженні, які споживали найбільше трансжирів (приблизно 28 грамів на день), порівняно з чоловіками, які їли найменше.

Дослідники зосередилися на зв’язку між транс-жирами та пам’яттю у чоловіків віком 45 років і молодше, оскільки кількість жінок у дослідженні в тій самій віковій групі була надто малою, щоб зробити висновки про те, чи зв’язок справедливий і для них.

За словами дослідників, у людей старше 45 років зв’язку між споживанням трансжирів і пам’яттю не спостерігалося. Ушкодження мозку наростають з віком, через що може бути важко розрізнити вплив дієти на пам’ять, сказали вони.

Попередні дослідження пов’язували споживання транс-жирів із рядом негативних наслідків для метаболізму людей, рівня жиру в крові та запалення, а також для серцевого та загального здоров’я. Крім того, дослідження показали, що споживання транс-жирів може бути пов’язане з проблемами поведінки та настрою, сказала Голомб.

Продукти, що містять трансжири, включають випічку (печиво та тістечка), готову до вживання глазур, смажену їжу та закуски, такі як картопляні чіпси та попкорн для мікрохвильової печі.

Точний механізм впливу трансжирів на пам’ять невідомий. Одне з можливих пояснень полягає в тому, що транс-жири діють як стресор на клітини, що може вплинути на пам’ять і когнітивні функції.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, трансжири, дослідження, пам’ять, чоловіки, в дослідженні, споживання


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Виявляється, від ароматизатора залежить, наскільки сильно вейп шкодить вашим генам. У всіх вейперів гени змінюються у гіршу сторону.

    Вчені назвали найнебезпечніші смаки вейпів

    Здоров'я | 00:30, 08.06.2026

    Виявляється, від ароматизатора залежить, наскільки сильно вейп шкодить вашим генам. У всіх вейперів гени змінюються у гіршу сторону.

    Кава допомагає боротися із запаленням завдяки високій концентрації біоактивних сполук, які знижують рівень запальних маркерів та захищають клітини від

    Як кава допомагає боротися із запаленням?

    Профілактика і лікування | 08:30, 07.06.2026

    Кава допомагає боротися із запаленням завдяки високій концентрації біоактивних сполук, які знижують рівень запальних маркерів та захищають клітини від руйнування. Численні медичні дослідження доводять, що регулярне вживання кави (як звичайної, так і

    Стійке або постійне відчуття холодних ніг у дитини найчастіше пов’язане з недосконалістю системи терморегуляції, побутовими факторами (взуття, одяг) а

    Чому у дитини постійно мерзнуть ноги?

    Дитина | 07:30, 07.06.2026

    Стійке або постійне відчуття холодних ніг у дитини найчастіше пов’язане з недосконалістю системи терморегуляції, побутовими факторами (взуття, одяг) або особливостями розвитку нервової та судинної систем. Оскільки стопи є найбільш віддаленими від сер

    Коментарі до новини