Чому дітям не можна дозволяти колупатися в носі?

Adoption
Date
  • 518 Переглядів
Дослідження, проведене у 2022 році, виявило зв’язок між такими далекими речами, як хвороба Альцгеймера та колупанням у носі.

7825_5.jpg (16.88 Kb)


Справа в тому, що коли людина колупається в носі, може статися пошкодження тканин.

Так, деяким видам бактерій відкривається дуже швидкий шлях безпосередньо до мозку.

Поки що в арсеналі вчених лише результати дослідження, проведеного на мишах.

"Поки ми вважаємо початок хвороби Альцгеймера чимось таємничим", – розповіли вчені.

Група експертів на чолі з вченими з Університету Гріффіта в Австралії провела тести із бактерією під назвою Chlamydia pneumoniae. Вона становить небезпеку для людей і може сприяти захворюванню на пневмонію. Саме ці бактерії були знайдені в клітинах мозку людей, які страждають на деменцію.

У мишей дані бактерії переміщалися вгору нюховим нервом і таким чином з’єднували носову порожнину з мозком. У той момент, коли було пошкоджено епітелій у носі, проникнення інфекцій в організм було стрімким.

У результаті в мозку у мишей відклалося більше білка бета-амілоїду – білка – він виділявся у відповідь на інфекції. Бляшки (або згустки) цього білка були у підвищеній концентрації у людей із хворобою Альцгеймера.

"У нас вдалося першими показати, що Chlamydia pneumoniae може потрапляти безпосередньо через ніс у мозок, – пояснив нейробіолог Джеймс Сент-Джон з Університету Гріффіта в Австралії у заяві 2022 року. – Вчених здивувала швидкість, з якою закріпилася у центральній нервовій системі мишей. Зараження траплялося за перші 24-72 години. Тепер нам потрібно провести це дослідження на людях і з’ясувати, чи відбувається в їхньому організмі те саме".

Що й казати – пальці в ніс постійно вставляють багато хто. Так що, незважаючи на всю комічність проблеми, загроза від такої звички неабияка.

"Вікова позначка у 65 років підвищує всі можливі ризики, – сказав Сент-Джон. – Потрібно уважно стежити за собою та своїми звичками".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: колупатися в носі


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили в

    Жінки Пд.Кореї можуть стати першими у світі тривалість життя яких перевищить 90 років

    Здоров'я | 12:15, 31.07.2026

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили вчені, які проаналізували десятки моделей смертності у розвинених країнах.

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують я

    Скільки яєць безпечно їсти для здоров’я

    Здоров'я | 00:59, 31.07.2026

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують як цінне джерело білка. Водночас питання про те, скільки яєць можна споживати без ризику для здоров’я

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Шість напоїв, які не варто давати дітям

    Здоров'я | 08:52, 30.07.2026

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два р

    Вчені назвали два фрукта, які допомагають захистити дітей від раку

    Дитина | 08:47, 28.07.2026

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два роки життя продемонструвало сильний захисний ефект проти ризику лейкемії у дітей. Більш того, був про

    Коментарі до новини