Скільки кави на день насправді не шкідливо випивати?

Adoption
Date
  • 410 Переглядів
Багато людей починають ранок із чашки кави, і нові дослідження викликали хвилю інтересу до її впливу на здоров’я.

72_1.jpg (37.63 Kb)


Нещодавні наукові роботи засвідчили, що помірне споживання кофеїну — чи то з кави, чи то з чаю — може знижувати ризик розвитку таких серйозних захворювань, як хвороби серця, інсульт і діабет. Особливо корисною вважається ранкова кава: одне з досліджень підтвердило, що її регулярне вживання сприяє зниженню ризику серцево-судинних захворювань і передчасної смерті.

Але наскільки справді корисна кава? Як вона впливає на організм і скільки чашок на день можна вважати нормою? Чи є люди, яким краще обмежити її споживання? І чи можна отримати аналогічну користь, якщо замінити каву на чай або інші напої?

За словами лікаря-експерта доктора Леани Вень, наукові докази користі кави доволі переконливі, пише CNN. Довготривалі дослідження підтверджують, що помірне споживання кави пов’язане зі зниженням ризику низки захворювань, включно з діабетом, хворобами серця, деякими видами раку і навіть деменцією. Хоча точний механізм цього впливу залишається предметом наукових дискусій, припускають, що річ у антиоксидантних і протизапальних сполуках, які містяться в каві. Вони можуть знижувати ризик онкологічних захворювань, сприяти кращому засвоєнню інсуліну, контролювати рівень цукру в крові та допомагати переробляти холестерин.

Оптимальна кількість кави, на думку вчених, становить від двох до чотирьох чашок на день. Наприклад, дослідження, проведене у Великій Британії 2024 року, засвідчило, що в людей, які випивали три чашки кави щодня, ризик розвитку кардіометаболічних захворювань знижувався на 48% порівняно з тими, хто пив менше однієї чашки. Інше масштабне дослідження 2022 року підтвердило, що найбільша користь для здоров’я спостерігається у тих, хто споживає дві-три чашки на день. Причому найпомітніший позитивний ефект був відзначений у любителів меленої кави — вона знижувала ризик ранньої смерті на 27%, тоді як у розчинної цей показник становив лише 11%.

Але що буде, якщо пити занадто багато кави? У великих кількостях кофеїн може призвести до неприємних наслідків — прискореного серцебиття, тривожності, порушення сну. За даними Управління з контролю за продуктами і ліками США (FDA), безпечна денна норма кофеїну для дорослої людини — 400 мг, що приблизно дорівнює чотирьом стандартним чашкам кави. Однак індивідуальна чутливість у всіх різна, і якщо людина помічає, що кава впливає на її самопочуття, варто переглянути її кількість у раціоні.

Не варто забувати, що кофеїн міститься не тільки в каві. Наприклад, еспресо містить близько 60−70 мг кофеїну на 30 мл, чорний чай — від 40 до 90 мг на чашку, а в зеленому та білому чаї його ще менше. У газованих напоях кількість кофеїну може варіюватися від 3 до 70 мг на порцію, але найбільше його джерело — енергетичні напої, де вміст кофеїну нерідко сягає 200−300 мг на банку. Крім того, такі напої містять багато цукру і штучних добавок, що робить їх не найкориснішою альтернативою кави.

Деяким людям варто особливо уважно ставитися до споживання кофеїну. Наприклад, дітям до 12 років лікарі рекомендують повністю виключити його з раціону, а підліткам — обмежити до 100 мг на день. Вагітним жінкам радять не перевищувати 200 мг кофеїну на добу, оскільки вищі дози можуть збільшувати ризик ускладнень. Також обережність не завадить людям із серцево-судинними захворюваннями та тим, хто приймає ліки, що посилюють чутливість до кофеїну.

Що ж робити тим, хто не любить каву? Чи можна отримати аналогічну користь, наприклад, від чаю? Дослідження показують, що чай справді може приносити користь, знижуючи ризик деяких захворювань і збільшуючи тривалість життя. Однак це не стосується інших кофеїновмісних напоїв — енергетиків і газованої води, де можливі позитивні ефекти зводяться нанівець через високий вміст цукру і хімічних добавок.

Висновок простий: кава може бути корисною, але її вживання не є обов’язковим. Головне — дотримуватися поміркованості, враховувати особливості свого організму і пам’ятати, що надлишок кофеїну може негативно позначитися на здоров'ї.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: кава, пити каву


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Завдяки грибам ці печінкові оладки будуть максимально соковитими й ніжними. Смачно буде як з курячою, так і з яловичою печінкою.

    Печінкові оладки з печерицями — бюджетний рецепт

    Харчування | 13:00, 12.06.2026

    Завдяки грибам ці печінкові оладки будуть максимально соковитими й ніжними. Смачно буде як з курячою, так і з яловичою печінкою.

    Звичка перекушувати солодощами чи чипсами веде до проблем із травленням, карієсу та зайвої ваги у дітей.

    Корисні перекуси замість цукерок: формуємо здорові звички дитини

    Дитяче харчування | 06:30, 12.06.2026

    Звичка перекушувати солодощами чи чипсами веде до проблем із травленням, карієсу та зайвої ваги у дітей.

    Вони давно перестали бути лише десертом: у солоному варіанті мафіни виходять не менш смачними та універсальними. Поєднання сиру, бекону та кабачків да

    Солоні мафіни з кабачками, беконом і сиром — рецепт

    Харчування | 14:00, 11.06.2026

    Вони давно перестали бути лише десертом: у солоному варіанті мафіни виходять не менш смачними та універсальними. Поєднання сиру, бекону та кабачків дає збалансований смак — насичений, з легкою свіжістю та приємною текстурою.

    ормувати цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду зручніше у паперових формочках для кексів.

    Цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду — рецепт

    Харчування | 13:00, 11.06.2026

    ормувати цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду зручніше у паперових формочках для кексів.

    Ідеальне яйце пашот на сніданок пропонуємо подати на хлібі з вершковим сиром та авокадо.

    Яйце пашот у мікрохвильовці — рецепт

    Харчування | 19:20, 10.06.2026

    Ідеальне яйце пашот на сніданок пропонуємо подати на хлібі з вершковим сиром та авокадо.

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Вишнево-хлібна запіканка — рецепт домашнього десерту

    Харчування | 18:39, 10.06.2026

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Коментарі до новини