Здорове харчування на ранніх термінах вагітності знижує ризик гестаційного діабету

Adoption
Date
  • 1448 Переглядів
Ожиріння є значним фактором ризику розвитку гестаційного цукрового діабету, і все більше число вагітних жінок мають надлишкову вагу або ожиріння. Дієтичні звички впливають як на ожиріння, так і на появу гестаційного цукрового діабету.

6078_1_3.png (320.92 Kb)


Дослідження матері та дитини, проведене в Університеті Турку та Університетській лікарні Турку у Фінляндії, вивчало зв’язок між споживанням їжі та початком гестаційного діабету у 351 жінки з надмірною вагою або ожирінням.

Споживання поживних речовин жінками було розраховано за харчовими щоденниками, на основі яких було розпізнано два режими харчування: більш здоровий і нездоровий. Крім того, загальна якість дієти щодо рекомендованої описувалася за допомогою індексу якості дієти, а запальний потенціал – за допомогою дієтичного запального індексу.

«Результати нашого дослідження показують, що дотримання здорової дієти на ранніх термінах вагітності знижує ризик гестаційного діабету», — каже авторка дослідження, Лотта Паюнен з Інституту біомедицини Університету Турку.

Дослідження також виявило, що вищий дієтичний індекс запалення, тобто дієта, яка підвищує низькі маркери запалення в організмі, пов’язана з підвищеним ризиком розвитку гестаційного цукрового діабету. Крім того, підвищене споживання жирів і особливо насичених жирів було пов'язане з гестаційним діабетом.

У дослідженні було використано кілька методів для вивчення споживання їжі на ранніх термінах вагітності. Ці аналізи показали, що дієта, яка комплексно сприяє здоров’ю, пов’язана з меншим ризиком розвитку гестаційного діабету.

"Вживання овочів, фруктів, ягід і цільнозернових продуктів, а також ненасичених жирів є особливо важливим. Ці поживні речовини та продукти зменшують запалення в організмі, а отже, також ризик гестаційного діабету», – каже доцент кафедри дієтології Кірсі Лайтінен з Університету Турку, керівник дослідницької групи раннього харчування та здоров’я, яка проводила дослідження.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: Здорове харчування, ранні терміни вагітності, знижує, ризик, гестаційний діабет, діабет, мама, харчування, вчені, дослідження


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте

    Прибирання може впливати на легені так само, як куріння

    Сімейні справи | 07:30, 09.06.2026

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте використання мийних засобів, особливо у вигляді спреїв, пов’язане зі швидшим зниженням функції леген

    Вчені з'ясували: батьки двох дітей мають мозок у середньому на 0,6 року молодший, ніж їхні бездітні однолітки. У батьків трьох дітей різниця ще більша

    Батьківство омолоджує мозок

    Плануємо дитину | 00:30, 09.06.2026

    Вчені з'ясували: батьки двох дітей мають мозок у середньому на 0,6 року молодший, ніж їхні бездітні однолітки. У батьків трьох дітей різниця ще більша — 0,7 року.

    Дослідження показало генетичний зв'язок між короткозорістю та високими когнітивними здібностями.

    Люди в окулярах розумніші і швидше роблять кар'єру — з'ясували вчені

    Психологія | 01:20, 07.06.2026

    Дослідження показало генетичний зв'язок між короткозорістю та високими когнітивними здібностями.

    Більшість людей уявляють вірність як готовність залишатися поруч у кризові моменти або жертвувати заради коханої людини. Однак психологи стверджують,

    2 звички, що видають по-справжньому вірного партнера

    Сімейні справи | 00:30, 07.06.2026

    Більшість людей уявляють вірність як готовність залишатися поруч у кризові моменти або жертвувати заради коханої людини. Однак психологи стверджують, що справжня відданість набагато менш помітна — її можна розпізнати за двома простими моделями поведі

    Важливо розуміти, що будь-яка незвична або сильна кровотеча, а також спроби зупинити її вдома без консультації лікаря, можуть бути небезпечними. При п

    Рясні місячні: як зупинити кровотечу в домашніх умовах

    Мама | 08:30, 05.06.2026

    Важливо розуміти, що будь-яка незвична або сильна кровотеча, а також спроби зупинити її вдома без консультації лікаря, можуть бути небезпечними. При підозрі на патологічну кровотечу або у разі різкого погіршення самопочуття, необхідно негайно звернут

    Гінекологи уникають дій, які порушують природний мікрофлорі та pH-баланс. Експерти ніколи не використовують ароматизоване мило для інтимної гігієни, н

    Гінекологи застерігають: Це шкодить жіночому здоров'ю

    Мама | 08:30, 04.06.2026

    Гінекологи уникають дій, які порушують природний мікрофлорі та pH-баланс. Експерти ніколи не використовують ароматизоване мило для інтимної гігієни, не рекомендують спринцювання, не ігнорують зміни в циклі та не займаються самолікуванням хвороб за по

    З медичної точки зору автозасмага є набагато безпечнішою для шкіри.

    Що безпечніше для шкіри: сонце чи автозасмага?

    Здоров'я | 07:30, 04.06.2026

    З медичної точки зору автозасмага є набагато безпечнішою для шкіри.

    Коментарі до новини