Як антибіотики впливають на тривалість життя?

Adoption
Date
  • 2844 Переглядів
На тривалість життя впливають як самі антибіотики, а й те, як людина їх приймає. Про це заявили австралійські вчені.

5669_antibiotiki.jpg (34.51 Kb)


Вчені з Університету Фліндерса та Південно-Австралійського інституту охорони здоров’я та медичних досліджень (SAHMRI) в ході аналізу виявили, що існує зв’язок між типом мікробіома, який повторно заселяє кишківник після приймання антибіотиків, та скороченням тривалості життя. Дослідження проводили на мишах. Наголошується, що це перша експериментальна робота у своєму роді з вивчення довгострокових ефектів впливу антибіотиків на нормальних здорових тварин від їхнього дитинства до старості.

“Вперше ми відстежили вплив, який зміна мікробіома кишківника через приймання антибіотиків у ранньому віці чинить на мишей протягом усього їхнього життя”, – заявив керівник дослідження професор Девід Лінн.

За словами вчених, зважаючи на тривалий вплив антибіотиків, сильно вичерпалося видове розмаїття кишкової мікробіоти, а разом з цим у кишківнику піддослідних утворилися мікробні спільноти. Їх перший тип умовно назвали PAM I (у ньому переважали грампозитивні бактерії із сімейства Erysipelotrichaceae (Turicibacter)). Друге співтовариство назвали PAM II (там пальму кількісної першості тримали бактерії з сімейства Lachnospiraceae (Blautia та Coprococcus)).

“Миші з мікробіомом PAM II показали підвищену інсулінорезистентність у пізнішому віці, що вказує на метаболічну дисфункцію, а також значно вищий рівень запалення у багатьох різних тканинах, включаючи кров, печінку та мозок”, – розповів Лінн.

За його словами, миші з цієї групи помирали “приблизно вдвічі частіше, ніж ті, що були повторно заселені мікробіотою PAM I”. Причому це не залежало від того, що ці дві групи були однопомітниками, які зазнали впливу тих самих антибіотиків.

Нормалізація складу мікробіоти в обох групах відбулася задовго до того, як у другої групи почали відзначати згубні ефекти, пов’язані з порушенням метаболізму та запаленням. Вона настала через кілька тижнів після дії антибіотика, відмінність у тривалості життя між представниками груп зберігалася 102 тижні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: антибіотики, тривалість життя


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Виявляється, від ароматизатора залежить, наскільки сильно вейп шкодить вашим генам. У всіх вейперів гени змінюються у гіршу сторону.

    Вчені назвали найнебезпечніші смаки вейпів

    Здоров'я | 00:30, 08.06.2026

    Виявляється, від ароматизатора залежить, наскільки сильно вейп шкодить вашим генам. У всіх вейперів гени змінюються у гіршу сторону.

    Кава допомагає боротися із запаленням завдяки високій концентрації біоактивних сполук, які знижують рівень запальних маркерів та захищають клітини від

    Як кава допомагає боротися із запаленням?

    Профілактика і лікування | 08:30, 07.06.2026

    Кава допомагає боротися із запаленням завдяки високій концентрації біоактивних сполук, які знижують рівень запальних маркерів та захищають клітини від руйнування. Численні медичні дослідження доводять, що регулярне вживання кави (як звичайної, так і

    Стійке або постійне відчуття холодних ніг у дитини найчастіше пов’язане з недосконалістю системи терморегуляції, побутовими факторами (взуття, одяг) а

    Чому у дитини постійно мерзнуть ноги?

    Дитина | 07:30, 07.06.2026

    Стійке або постійне відчуття холодних ніг у дитини найчастіше пов’язане з недосконалістю системи терморегуляції, побутовими факторами (взуття, одяг) або особливостями розвитку нервової та судинної систем. Оскільки стопи є найбільш віддаленими від сер

    Коментарі до новини