У дослідженні, яке вийшло 2025 року у виданні Oxford University Press, взяли участь 40 725 людей. Протягом майже десяти років науковці відстежували їхні звички та показники здоров'я. У результаті виявилося, що ті, хто регулярно пив каву, мали нижчий ризик смерті від серцево-судинних захворювань і нижчу смертність загалом.
Однак, як зазначається, вирішальне значення має, коли пити каву. Дослідники кажуть, що звичка кавувати вдень, увечері або протягом усього дня не лише руйнує користь напою, але й може повністю її знищити, особливо якщо пити каву упродовж цілого дня.
Учені виявили чітку закономірність: ті, хто пив каву лише вранці, мали на 16% менший ризик смерті від серцево-судинних захворювань і на 31% нижчу смертність загалом.
Результати залишалися стабільними навіть після врахування інших факторів способу життя, і кількість випитої кави не мала значення - головним був час доби.
За словами автора дослідження доктора Лу Кві, результати цього дослідження узгоджуються з багатьма іншими, які показали, що вживання кави не тільки не підвищує ризик серцево-судинних захворювань, але навіть може захищати від таких станів, як діабет II типу.
Чому ж час доби має таке важливе значення? На думку вчених, кава може порушувати циркадні ритми та гормони, якщо її вживати протягом дня.
Кві висунув теорію, що якщо каву вживати пізніше, ніж вранці, то кофеїн порушує ці делікатні ритми й рівень ключових гормонів, зокрема мелатоніну, який регулює наш сон.
Своєю чергою низький рівень мелатоніну та порушення циклів сну-неспання пов'язані з підвищеним оксидативним стресом, високим кров'яним тиском та запальними процесами, які є основними факторами ризику серцево-судинних захворювань.
"Це перше дослідження, яке перевіряє закономірності вживання кави та її вплив на здоров'я. Зазвичай ми не даємо порад щодо часу вживання кави, але, можливо, нам варто подумати про це в майбутньому", - висловився Кві.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Теги: кава, тривалість життя
Цікаво також:
Новини по темі
Корисні перекуси замість цукерок: формуємо здорові звички дитини
Дитяче харчування | 06:30, 12.06.2026
Солоні мафіни з кабачками, беконом і сиром — рецепт
Харчування | 14:00, 11.06.2026
Цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду — рецепт
Харчування | 13:00, 11.06.2026
Яйце пашот у мікрохвильовці — рецепт
Харчування | 19:20, 10.06.2026
Вишнево-хлібна запіканка — рецепт домашнього десерту
Харчування | 18:39, 10.06.2026
Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі
Харчування | 06:30, 09.06.2026
Що їсти, щоб худнути без зусиль?
Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026