Чорний чи зелений чай: дієтологи розповіли, який корисніший

Adoption
Date
  • 2136 Переглядів
Багато людей люблять пити каву, аби зранку зарядитися енергією завдяки великій дозі кофеїну. Проте є інший напій для підняття настрою в другій половині дня, а саме чай. Однак виникає питання, якщо обирати між чорним та зеленим чаєм, то який із них краще.

6959_4.jpg (.99 Kb)

Чорний чи зелений чай: поживні речовини

По суті, чай - це ароматизована вода, тому як і вода, він не містить калорій, цукру, жиру чи білка, якщо не додавати до нього молоко, цукор або мед.

Єдине, що містять заварені чорний та зелений чай, це кофеїн. За інформацією клініки Майо, 250 мл чашка чорного чаю містить 48 міліграмів кофеїну, а 250 млн чашка зеленого чаю - 29 мг. Для порівняння, 250 мл кави може містити до 96 мг кофеїну.

"Крім вмісту кофеїну, чорний і зелений чай також відрізняються способом виготовлення. За даними UCLA Health, листя чорного чаю повністю окислюються, що дозволяє їм набути характерного смаку і кольору, тоді як листя зеленого чаю після збору нагрівають, щоб запобігти окисленню (обидва види чаю виготовляються з однієї і тієї ж рослини). Це дозволяє кожному виду чаю містити різні поживні речовини і корисні рослинні сполуки", - зазначили у Prevention.

Користь чорного чаю

За словами дієтолога-нутриціолога Діани Хан, чорний чай може сприяти здоровʼю серця.

"Чорний чай містить поліфеноли та антиоксиданти, які підтримують здоров'я серця та кишківника", - додала зареєстрована дієтологиня з V Nutrition Кетлін Гарсія-Бенсон.

Чорний чай також містить флавоноїди, інший тип антиоксидантів, які, як було доведено, підтримують здоровий артеріальний тиск і когнітивні функції.

Потенційні недоліки чорного чаю

Хан наголосила, що чорний чай містить найбільше кофеїну серед усіх видів цього напою.

"Чорний чай з часом може забарвлювати зуби", - попередила Гарсія-Бенсон.

Зокрема дослідження 2024 року, в якому розглядалися зелений чай, чорний чай та два види кави, показало, що саме чорний чай викликає найбільшу зміну кольору зубів серед цих чотирьох напоїв.

Гарсія-Бенсон додала, що чорний чай також може знижувати засвоєння заліза в організмі, особливо заліза з рослинних продуктів.

Користь зеленого чаю

Якщо чорний чай має сильніший смак, то зелений може бути більш до вподоби. Тому цей легкий чай із травʼяним смаком має свої власні переваги для здоровʼя.

"Зелений чай може сприяти здоровому контролю ваги та зміцненню здоров'я серця і мозку", - зауважила Хан.

Зокрема дослідження підтверджують її слова. Вчені виявили, що чим більше зеленого чаю ви пʼєте, тим нижчий ризик розвитку ішемічної хвороби серця. А огляд в British Journal of Nutrition виявив, що регулярне вживання зеленого чаю може призвести до схуднення.

"При регулярному вживанні він може сприяти незначному збільшенню окислення жирів", - пояснила Гарсія-Бенсон.

Потенційні недоліки зеленого чаю

Зелений чай має такі ж потенційні недоліки, як і чорний, якщо говорити про вміст кофеїну та здатність перешкоджати засвоєнню заліза.

"Однак він містить менше кофеїну і блокує засвоєння заліза в меншій мірі, ніж його повністю окислений побратим", - додали у Prevention.

Чорний чай проти зеленого чаю: який краще для вас?

"Немає переконливих доказів, які б однозначно визначили переможця в питанні, який вид чаю найкращий для здорового старіння. І чорний, і зелений чай багаті на різні види поліфенолів (теафлавіни в чорному чаї та EGCG в зеленому чаї), які сприяють створенню протизапального середовища, що є ключовим для досягнення будь-якої мети в галузі здоров'я", - запевнила Хан.

Гарсія-Бенсон погодилася, наголосивши, що правильний вибір - це той, який найкраще підходить саме вам.

"Обидва види чаю містять антиоксиданти та мають інші корисні властивості, тож найкращий вибір зрештою залежить від особистих уподобань, переносимості кофеїну та того, наскільки легко кожен з них вписується у ваш щоденний режим", - підсумувала вона.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: чорний чай, зелений чай


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Вишнево-хлібна запіканка — рецепт домашнього десерту

    Харчування | 18:39, 10.06.2026

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочни

    Шкода магазинних йогуртів для дітей

    Дитяче харчування | 06:30, 07.06.2026

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочний продукт на висококалорійний десерт. Регулярне вживання таких продуктів закладає неправильні харчов

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Просте пісочне печиво «Арахісові палички» — рецепт

    Харчування | 14:00, 05.06.2026

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Окрошка з маринованими печерицями — рецепт

    Харчування | 13:00, 05.06.2026

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Коментарі до новини