Прийом Омега-3 може викликати проблеми із серцем: думка лікаря

Adoption
Date
  • 1243 Переглядів
Вчені розвінчали міф про нешкідливість БАДів із Омега-3. Регулярний прийом препарату у великих дозах і без контролю лікаря може призвести до інфаркту та інсульту.

0464_omega-35.jpg (47.41 Kb)

Поліненасичені жирні кислоти Омега-3 – це один із найпоширеніших БАДів, які ми «призначаємо» собі самостійно. Якщо з вітаміном Д, кальцієм і магнієм люди хоч іноді, але просять думку лікаря, то ось омегу більшість із нас (а особливо жінки) п'ють для краси, у міжсезоння і просто тому, що їдять мало риби. Прийнято думати, що дефіцит ПНЖК має кожен, хто не живе на Камчатці. Тому цю добавку вважають умовно-нешкідливою. Проте, останні дослідження показали, що це не так. Гінеколог Наталія Лелюх попереджає про те, що прийом Омега-3 без прямих показань може призвести до серйозних проблем із серцем.

Омега-3 поліненасичені жирні кислоти – це група необхідних життя мікроелементів. Вони покращують обмін речовин, сприяють зростанню та розвитку клітин, допомагають у засвоєнні кальцію, прискорюють регенерацію тканин та уповільнюють процеси старіння в організмі. Також вони зміцнюють нейронні зв'язки та сприяють більш ефективній роботі мозку. І крім того, омега підвищує імунітет і стимулює вироблення серотоніну, допомагаючи організму швидше та легше справлятися зі стресом.

За всіх цих переваг у омеги є один великий недолік: наш організм не здатний синтезувати ці ПНЖК самостійно. Їх можна отримати виключно з їжею, і ось тут у багатьох починаються проблеми. Найбільше Омега-3 міститься в жирній морській рибі (лосось, тріска, тунець), морепродуктах (креветки, молюски), волоських горіхах та насінні (чіа, льон). Якщо з горіхами все просто, то на регулярне споживання тунця і лосося грошей вистачає не всім і не завжди. Дешевше купити в аптеці баночку капсул та заповнювати дефіцит омеги за допомогою БАДів.

Саме тому омега-3 на постійній основі п'ють багато інста-дів та б'юті-блогери. Цю добавку призначають собі люди «розумної праці» та студенти у періоди сесій. Також вона дуже популярна у міжсезоння – «для імунітету» та «профілактики» грипу та ГРВІ. За статистикою, восени продаж цього БАДу в аптеках збільшується на 30-35%. При цьому формулювання «БАД» вводить прихильників цієї добавки в оману: якщо це не ліки, його можна приймати без контролю лікаря. Проте останні дослідження, проведені у США, показали, що з омегою не все так однозначно.

Вчені проаналізували 81 210 осіб, які приймали різні дози Омега-3 протягом 5 років свого життя. Результат дослідження невтішний: виявилося, що прийом дози більше 1 г на день суттєво збільшує ризик розвитку фібриляції передсердь. «Це такий стан, коли різні відділи серця працюють у різному ритмі, і шлуночки серця не отримують необхідного обсягу крові, – пише Наталія Лелюх. – Іноді за поганих розкладів це може призвести до дуже неприємних наслідків, коли омега-3 жирні кислоти будуть не потрібні в принципі».

Лікар натякає на те, що фібриляція передсердь може призвести до таких ускладнень, як утворення тромбів у серці. Через це розвивається ішемічна хвороба серця, а це – пряма дорога до інфаркту. А в Європейському суспільстві кардіологів (ESC) зазначають, що фібриляція передсердь збільшує ризик інсульту вп'ятеро. «Мені реально страшно, чи доживуть деякі інста-диви до 65 років при тому рівні споживання омега-3 жирних кислот, яке вони пропагують», – резюмує ці дані Наталія Лелюх.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, лікаря, призвести, кислоти, дослідження, Наталія, прийом, передсердь, просто, дефіцит


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Обійми після сексу підвищують рівень окситоцину більше, ніж сам інтим

    Секс | 19:30, 09.06.2026

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Пари, що тримаються за руки, мають нижчий рівень тривоги, навіть після 20 років шлюбу

    Сімейні справи | 08:30, 09.06.2026

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте

    Прибирання може впливати на легені так само, як куріння

    Сімейні справи | 07:30, 09.06.2026

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте використання мийних засобів, особливо у вигляді спреїв, пов’язане зі швидшим зниженням функції леген

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини