Вчені виявили, що діти, які живуть у більш "зелених" районах, мають вищий рівень IQ

Adoption
Date
  • 926 Переглядів
Бельгійські вчені з Університету Хасселта вивчили 620 дітей у віці від семи до 15 років, що живуть у міських, приміських і сільських регіонах країни. В ході роботи було встановлено, що існує явна кореляція між IQ дитини і кількістю зелених насаджень у місці, де ця дитина живе. Відповідна стаття опублікована у виданні PLOS Medicine.

6855_4.jpg (.17 Kb)

Дослідники оцінювали кількість зелених зон, що припадають на одну дитину, по супутникових знімках території Бельгії. Потім ці дані порівнювали з результатами тестів IQ і оцінками поведінки. Виявилося, що тривідсоткова різниця в озелененості міського району підвищує коефіцієнт інтелекту дітей, які там проживають, у середньому на 2,6 бала. При цьому в приміських і сільських районах такої залежності не спостерігається.

Середній показник IQ дітей, які брали участь у дослідженні, становив 105 балів; 4% випробовуваних, чий коефіцієнт інтелекту був нижчим 80, росли саме в районах з низьким рівнем озеленення. Автори роботи не змогли точно встановити, з чим це пов'язано. Найімовірніше, діти, що живуть в "зелених" районах, мають більше можливостей для різноманітних ігор з друзями у дворі і менш схильні до впливу шумових забруднень.

Це вже не перше дослідження на цю тему. Кілька більш ранніх робіт показували, що у дітей, в районі проживання яких спостерігалося досить велика кількість зелених насаджень, була вищий ступінь когнітивного розвитку і нижчий ризик розвитку психічних захворювань у зрілому і похилому віці. Але робота бельгійських вчених стала першою, що врахувала добробут сімейства і рівень освіти батьків випробовуваних, а також показала, що когнітивні здібності залежать не лише від матеріального становища і виховання.

"Я завжди з обережністю ставлюся до терміну "інтелект", оскільки у нього складна історія і неприємні асоціації, — коментує результати роботи екологічний психолог Меттью Уайт. — Але, у всякому разі, це дослідження могло б допомогти відійти від розуміння інтелекту як вродженого — адже на нього може впливати і навколишнє середовище".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: дитина, розвиток дітей, IQ дитини


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Близько 60% дітей віком від народження до 6 місяців в Україні перебувають переважно на грудному вигодовуванні. Водночас 28% немовлят отримують дитячі

    Молоді мами частіше обирають суміші

    Дитина | 00:15, 06.08.2026

    Близько 60% дітей віком від народження до 6 місяців в Україні перебувають переважно на грудному вигодовуванні. Водночас 28% немовлят отримують дитячі суміші, а ще 14% мають змішане вигодовування.

    Подушки для немовлят, які рекламують як засіб для кращого сну та зменшення проблем із рефлюксом, можуть становити ризик для дітей. Фахівці попереджают

    Дитячі подушки можуть бути небезпечними: що мають знати батьки

    Дитина | 12:30, 04.08.2026

    Подушки для немовлят, які рекламують як засіб для кращого сну та зменшення проблем із рефлюксом, можуть становити ризик для дітей. Фахівці попереджають, що м’які аксесуари в ліжечку здатні перекрити дихальні шляхи малюка.

    Не лише те, що говорить дитина, а й те, як саме вона говорить, може містити важливу інформацію про її майбутнє психічне здоров’я. До такого висновку д

    Вчені з’ясували, що манера мовлення дитини може вказувати на майбутні проблеми з психічним здоров’ям

    Дитина | 08:39, 01.08.2026

    Не лише те, що говорить дитина, а й те, як саме вона говорить, може містити важливу інформацію про її майбутнє психічне здоров’я. До такого висновку дійшли вчені зі Стенфордського університету. Вони виявили, що мовні моделі здатні за особливостями ди

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два р

    Вчені назвали два фрукта, які допомагають захистити дітей від раку

    Дитина | 08:47, 28.07.2026

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два роки життя продемонструвало сильний захисний ефект проти ризику лейкемії у дітей. Більш того, був про

    Не можна змушувати дітей доїдати до кінця. Про це заявляють дієтологи.За їх словами, це може змусити дітей не звертати увагу на голод і відмовлятися в

    Дієтологи розповіли, чому не можна змушувати дітей доїдати все з тарілки

    Дитина | 12:03, 25.07.2026

    Не можна змушувати дітей доїдати до кінця. Про це заявляють дієтологи.За їх словами, це може змусити дітей не звертати увагу на голод і відмовлятися від корисних продуктів.За словами директора з досліджень в Центрі наук про смак і харчуванні Софі Нік

    Літня спека особливо небезпечна для найменших. У дітей і немовлят тепловий удар настає значно швидше, ніж у дорослих, бо їхня система терморегуляції щ

    Малюк перегрівся: основні симптоми теплового удару та чому це небезпечно

    Дитина | 22:28, 22.07.2026

    Літня спека особливо небезпечна для найменших. У дітей і немовлят тепловий удар настає значно швидше, ніж у дорослих, бо їхня система терморегуляції ще недосконала, а тіло нагрівається стрімкіше. Стан загрожує життю, тому батькам критично важливо вча

    Дослідники виявили зв’язок між споживанням алкоголю та курінням у підлітковому віці та подальшими розладами настрою. Ця робота проводилася вченими з У

    Виявлено ще одну небезпеку підліткового куріння

    Дитина | 22:14, 20.07.2026

    Дослідники виявили зв’язок між споживанням алкоголю та курінням у підлітковому віці та подальшими розладами настрою. Ця робота проводилася вченими з Університету Гельсінкі.

    Коментарі до новини