Щоденне вживання авокадо покращує увагу у людей із зайвою вагою

Adoption
Date
  • 985 Переглядів
Дієта, що включає щоденне споживання авокадо, покращує здатність зосереджувати увагу у дорослих, чия вага класифікується як надмірна вага або ожиріння.

55_1-1644300503-nadira-post-material.jpeg (43.37 Kb)

Дослідники з Університету Іллінойсу в Урбана-Шампейн провели 12-тижневе дослідження.

«Попередня робота показала, що люди з надмірною вагою та ожирінням піддаються більшому ризику зниження когнітивних функцій і деменції в літньому віці», — сказав професор кінезіології та громадського здоров’я Найман Хан, який керував дослідженням. «Нас цікавить, чи можуть підходи до дієти мати користь для когнітивного здоров’я, особливо в середньому віці».

Авокадо має високий вміст лютеїну, дієтичного компонента, пов’язаного з когнітивними перевагами. Хоча переваги споживання авокадо вивчали серед літніх людей і дітей, жодне рандомізоване контрольоване дослідження не вивчало його когнітивний вплив на дорослих із надмірною вагою або ожирінням.

У новому дослідженні вчені забезпечували 12 тижнів щоденного харчування 84 дорослих із надмірною вагою або ожирінням. Їжа була ідентичною за калоріями та макроелементами, але їжа однієї групи включала свіже авокадо щодня, тоді як контрольна група не мала авокадо в їжі.

На початку та в кінці дослідження учасники пройшли три когнітивні тести для вимірювання уваги та гальмування. Крім того, дослідники виміряли рівень лютеїну в сироватці крові учасників і в їхній сітківці ока, що пов’язано з концентрацією лютеїну в мозку.

Вони виявили, що учасники, чия дієта включала авокадо, покращили свою продуктивність в одному з когнітивних тестів, що називається завданням Flanker, яке вимірює гальмування уваги — здатність зберігати концентрацію на завданні, навіть незважаючи на відволікання. Однак різниці в двох інших когнітивних тестах не було.

«Можливо, поживні речовини в авокадо мають особливу дію в мозку, яка підтримує здатність виконувати це завдання, зокрема, або вони можуть бути більш корисними для певних когнітивних здібностей, ніж для інших», — сказав Хан. «Також можливо, що за допомогою більш тривалого дослідження або інших тестів ми зможемо побачити інші ефекти. Інші дослідження виявили ширші ефекти в інших популяціях, тому цікаво побачити більш конкретну користь для цієї популяції».

Хоча це дослідження було зосереджено на авокадо, інші дієтичні джерела лютеїну, клітковини та ненасичених жирів, такі як зелені листові овочі або яйця, також мають потенційну когнітивну користь і користь для здоров’я. Дослідники кажуть, що їхнє дослідження показує, що невеликі зміни в харчуванні, такі як споживання авокадо, можуть мати відчутний вплив на когнітивні здібності, навіть якщо інша поведінка щодо здоров’я залишається незмінною.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: авокадо, дослідження, лютеїн, користь авокадо, вчені, когнітивні функції, користь, споживання, здоров’я, надмірна вага, ожиріння


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Капусту можна приготувати так, щоб вона стала головною стравою на столі. Для цього достатньо нарізати овоч товстими скибочками, додати просту ароматну

    Смачні стейки з капусти в духовці: як приготувати

    Харчування | 23:03, 14.08.2026

    Капусту можна приготувати так, щоб вона стала головною стравою на столі. Для цього достатньо нарізати овоч товстими скибочками, додати просту ароматну глазур і запекти в духовці. Капустяні стейки виходять рум’яними, м’якими всередині та з насиченим с

    У TikTok та Instagram набрав популярності літній десерт, для якого потрібні лише заморожений фрукт і вершки або кокосове молоко. Найвідоміша версія го

    У TikTok завірусився новий рецепт морозива

    Харчування | 08:59, 14.08.2026

    У TikTok та Instagram набрав популярності літній десерт, для якого потрібні лише заморожений фрукт і вершки або кокосове молоко. Найвідоміша версія готується прямо в половині кавуна.

    Яйце з кремовим жовтком і тонкою свинячою скоринкою – простий, але дуже ефектний японський варіант подачі. Його секрет у точному варінні, швидкому охо

    Жодних омлетів: як насправді готують яйця в Японії

    Харчування | 00:14, 14.08.2026

    Яйце з кремовим жовтком і тонкою свинячою скоринкою – простий, але дуже ефектний японський варіант подачі. Його секрет у точному варінні, швидкому охолодженні та короткому обсмажуванні без зайвого клопоту.

    Французька кухня асоціюється з вишуканими стравами, але далеко не всі вони потребують багато часу. Один із найулюбленіших варіантів для сніданку у Фра

    Французький cніданок, заради якого хочеться прокинутися раніше

    Харчування | 10:27, 13.08.2026

    Французька кухня асоціюється з вишуканими стравами, але далеко не всі вони потребують багато часу. Один із найулюбленіших варіантів для сніданку у Франції — запечений тост із сиром і шинкою (Croque Monsieur). Його можна приготувати менш ніж за 20 хви

    Що приготувати на вихідні, щоб нагодувати родину й не провести суботу на кухні? Найпростіше рішення — страви, які готуються в одній формі або каструлі

    Що приготувати на вихідні, щоб не стояти біля плити весь день

    Харчування | 23:13, 12.08.2026

    Що приготувати на вихідні, щоб нагодувати родину й не провести суботу на кухні? Найпростіше рішення — страви, які готуються в одній формі або каструлі, добре зберігаються та не потребують постійного контролю. Саме такі рецепти дозволяють приготувати

    Серпень – саме час ласувати лохиною: вона надзвичайно солодка, велика і дешева. Крім того – дуже корисна. Але є один нюанс: підходить ця ягода не всім

    Корисна не для всіх: кому протипоказана лохина

    Харчування | 23:01, 12.08.2026

    Серпень – саме час ласувати лохиною: вона надзвичайно солодка, велика і дешева. Крім того – дуже корисна. Але є один нюанс: підходить ця ягода не всім.

    Фастфуд може спричинити розвиток небезпечної хвороби. Про це свідчать результати нового дослідження американських вчених.

    Фастфуд викликає небезпечне захворювання у дітей – дослідження

    Харчування | 12:21, 12.08.2026

    Фастфуд може спричинити розвиток небезпечної хвороби. Про це свідчать результати нового дослідження американських вчених.

    Коментарі до новини