Піца корисна для здоров'я, особливо в старості

Adoption
Date
  • 1329 Переглядів
Нове дослідження показує, що ця улюблена більшістю людей страва насправді досить корисна для здоров’я. Дослідники з Університету Тафтса збирали дані протягом 32 років, вивчаючи життя майже 50 тисяч жінок.

93_000.jpg (67.45 Kb)


Дослідники вважали учасників "здоровими літніми людьми", якщо у них не було 11 розповсюджених хронічних захворювань і вони підтримували когнітивні функції, фізичні функції та психічне здоров’я на прийнятному рівні.

Як з’ясувалося, жінки з більшим споживанням рослинних білків — визначених у дослідженні як білки з хліба, піци, фруктів, овочів, картопляного пюре, квасолі, пластівців і хлібобулочних виробів — мали на 46% більше шансів зберегти здоров’я під час старіння, відзначили дослідники. У цих жінок була менша ймовірність ослаблення або розвитку таких захворювань, як діабет, рак, хвороби серця та зниження когнітивних функцій пізніше в житті.

При цьому учасники, які більшою мірою споживали тваринні білки, як от м’ясо, сир, молоко та морепродукти, мали гірше здоров'я в старості.

"Споживання білка в середньому віці було пов’язане зі зміцненням здоров’я в літньому віці. ... Ми також виявили, що джерело білка має значення. Отримання більшої частини білка з рослинних джерел у середньому віці, а також невелика кількість тваринного білка, здається, сприяє міцному здоров’ю та гарному виживанню до старшого віку", — сказав провідний автор дослідження, епідеміолог з питань харчування Андрес Ардіссон Корат, науковий співробітник Центру досліджень старіння в харчуванні людини Жана Маєра при Університеті Тафтса (США).


Дослідники відзначили, що тваринний білок має помірний зв’язок із меншою кількістю обмежень у старінні, але споживання рослинного білка має більш послідовний зв’язок у всіх напрямках і сильніші переваги для психічного та когнітивного здоров’я в літньому віці.


"Ті, хто споживав більшу кількість тваринного білка, мали тенденцію до більшої кількості хронічних захворювань і не змогли отримати покращену фізичну функцію, яку ми зазвичай пов’язуємо з вживанням білка", – сказав Корат.

За словами науковців, рослинний білок пов’язаний із меншим ризиком серцево-судинних захворювань та інших хронічних захворювань. Це сприяє хорошому фізичному функціонуванню шляхом посилення синтезу м’язів. І він надходить із харчових джерел, які зазвичай містять високоякісні вуглеводи, такі як харчові волокна, вітаміни та мінерали, а також антиоксиданти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: піца, здоров'я, старість


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Вишнево-хлібна запіканка — рецепт домашнього десерту

    Харчування | 18:39, 10.06.2026

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочни

    Шкода магазинних йогуртів для дітей

    Дитяче харчування | 06:30, 07.06.2026

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочний продукт на висококалорійний десерт. Регулярне вживання таких продуктів закладає неправильні харчов

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Просте пісочне печиво «Арахісові палички» — рецепт

    Харчування | 14:00, 05.06.2026

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Окрошка з маринованими печерицями — рецепт

    Харчування | 13:00, 05.06.2026

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Коментарі до новини