Як вживання в'яленого м'яса впливає на психіку?

Adoption
Date
  • 2219 Переглядів
Вчені кажуть, що люди з біполярним розладом, у яких розвивається манія — психічний стан, що характеризується інтенсивно позитивним настроєм, підвищеною енергією, розгубленістю, відривом від реальності — набагато частіше їли пепероні, салямі або інше сушене м'ясо.

6983_sirovyalenoe_myaso-325321.jpg (.86 Kb)

Стаття, опублікована 18 липня в журналі Molecular Psychiatry, описує три пов’язані дослідження, проведені дослідниками з Медичної школи Університету Джона Хопкінса.

У першому дослідженні вчені навіть не мали наміру розглядати в'ялене м'ясо, сказала співавторка дослідження Фейт Дікерсон, директорка дослідницької програми Стенлі в Sheppard Pratt Health System. Це почалося з того, що дослідники ставили пацієнтам, які приходили в клініку з різними важкими психічними розладами, дуже довгий ряд запитань про їхнє життя. Серед цього довгого переліку запитань, які, як сказала Дікерсон, мали на меті не бути ключовим елементом дослідження, а скоріше доповнювати анкету, — було те, чи пацієнти коли-небудь їли в'ялене м'ясо. Вони ставили ті ж питання людям, які не мають психічних розладів.

Коли дослідники озирнулися на десятиліття відповідей на анкети, між 2007 і 2017 роками, вони помітили, що пацієнти з біполярною манією набагато частіше відповідали «так» на це запитання, ніж пацієнти з іншими розладами (такими як біполярна депресія або шизофренія) або люди, у яких не було діагностовано психіатричні розлади. Загалом вони проаналізували відповіді приблизно 1000 людей. Ефект був настільки сильним, що відповідь «так» на питання про в'ялене м'ясо збільшила шанси пацієнтів потрапити в групу манії приблизно в 3,5 рази, підрахували дослідники.

Тож вони провели подальше дослідження, метою якого було відтворити та конкретизувати вихідні результати. У другому дослідженні запитали ще 40 людей про психіатричні симптоми та споживання в’яленого м’яса та отримали схожі результати.

Нарешті, у третьому дослідженні вчені вирішили з’ясувати, які інгредієнти в’яленого м’яса можуть викликати манію. Для цього вони годували щурів в’яленим м’ясом і спостерігали, які інгредієнти призводять до гіперактивності. Гіперактивність у щурів — це не те саме, що манія у людей, але дослідники вирішили вивчити її, оскільки вона є найближчим еквівалентом.

Дослідники виявили, що нітратні консерванти у в’яленому м’ясі, здається, найбільше підвищують гіперактивність у щурів порівняно з іншими інгредієнтами. Тому, за словами дослідників, цілком можливо, що ці самі інгредієнти могли зіграти певну роль у симптомах пацієнтів, хоча для підтвердження цього необхідні додаткові дослідження.

Тим не менш, є деякі підстави підозрювати, що нітрати можуть впливати на роботу мозку людини через їх хімічну схожість з певними хімічними речовинами мозку, сказав співавтор дослідження, доктор Боб Йолкен, професор педіатрії в Johns Hopkins Medicine, який працював над аналізом даних анкети.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: яловичина, психіка, вплив, дослідження, дослідники, інгредієнти, пацієнти, людина, вплив на роботу мозку людини, хімічна схожість, хімічні речовини мозку, мама, сайт для мам, мозок, їжа, вплив їжі


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Обійми після сексу підвищують рівень окситоцину більше, ніж сам інтим

    Секс | 19:30, 09.06.2026

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Пари, що тримаються за руки, мають нижчий рівень тривоги, навіть після 20 років шлюбу

    Сімейні справи | 08:30, 09.06.2026

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте

    Прибирання може впливати на легені так само, як куріння

    Сімейні справи | 07:30, 09.06.2026

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте використання мийних засобів, особливо у вигляді спреїв, пов’язане зі швидшим зниженням функції леген

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини