Дослідження, проведене вченими Університету Монаша, Університету Саншайн-Кост і Університету Південної Австралії, виявило, що середземноморська дієта може покращити фертильність, успіх допоміжних репродуктивних технологій і якість сперми у чоловіків.
Зокрема, дослідники встановили, що протизапальні властивості середземноморської дієти можуть підвищити шанси пар на зачаття.
Безпліддя є глобальною проблемою охорони здоров’я, яка вражає 48 мільйонів пар і 186 мільйонів людей у всьому світі.
Дослідниця Університету Південної Австралії, Еванджелін Манціоріс каже, що зміна харчування до зачаття є неінвазивним і потенційно ефективним засобом для покращення результатів фертильності.
«Рішення народити дитину — одне з найважливіших рішень у житті, але якщо все піде не так, як планувалося, це може бути дуже стресовим для обох партнерів», - каже доктор Манціоріс. - «Дослідження показують, що запалення може впливати на фертильність як чоловіків, так і жінок, впливаючи на якість сперми, менструальний цикл і імплантацію. Отже, у цьому дослідженні ми хотіли побачити, як дієта, яка зменшує запалення, наприклад середземноморська дієта, може покращити фертильність. результати. Втішно, що ми знайшли послідовні докази того, що дотримуючись протизапальної дієти — такої, яка включає багато поліненасичених або «здорових» жирів, флавоноїдів (таких як листові зелені овочі) і обмежену кількість червоного та обробленого м’яса — ми можемо покращити народжуваність».
Середземноморська дієта в основному заснована на рослинних продуктах і включає цільні зерна, оливкову олію першого віджиму, фрукти, овочі, квасолю та бобові, горіхи, трави та спеції. Йогурт, сир і нежирні джерела білка, такі як риба, курка або яйця; червоне та оброблене м’ясо їдять лише в невеликих кількостях.
Для порівняння, західна дієта містить надмірну кількість насичених жирів, рафінованих вуглеводів і тваринних білків, що робить її енергетично насиченою та не має харчових волокон, вітамінів і мінералів. Як правило, західна дієта пов’язана з вищим рівнем запалення.
Дослідниця Університету Монаша, Саймон Алезі каже, що розуміння зв’язку між протизапальними дієтами, такими як середземноморська дієта, і фертильністю може змінити правила гри для пар, які сподіваються створити сім’ю.
«Середземноморська дієта незмінно вважається однією з найздоровіших дієт у світі. Але знання того, що вона також може підвищити ваші шанси на завагітніння та народження дитини, надзвичайно багатообіцяюче», - каже Алезі. - Зміна дієти — це ненав’язлива та доступна стратегія, яка потенційно може зменшити безпліддя. Звичайно, потрібно провести додаткові дослідження, але, принаймні, перехід на середземноморську дієту не лише покращить ваше загальне здоров’я, але й ваші шанси завагітніти».
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Теги: мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, університет, середземноморська дієта, здоров’я, фертильність, покращити, запалення, сперма, якість сперми
Цікаво також:
Новини по темі
Карієс у дітей можна зупиняти без свердління
Здоров'я | 09:50, 13.08.2026
Чим небезпечний підвищений тиск, якщо його не помітити
Здоров'я | 08:13, 12.08.2026
Куріння у жінок сприяє ранньому клімаксу
Здоров'я | 01:00, 12.08.2026
Проста, але корисна каша на сніданок
Здоров'я | 08:42, 10.08.2026
Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки
Здоров'я | 10:26, 09.08.2026
Лікар назвав користь чорносливу для жінок
Здоров'я | 09:44, 06.08.2026
Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії
Здоров'я | 01:41, 03.08.2026