Антиоксидантні флавоноли можуть сповільнювати темпи погіршення пам’яті

Adoption
Date
  • 1556 Переглядів
Згідно з новим дослідженням, люди, які їдять або п’ють більше продуктів із антиоксидантними флавонолами, що містяться в деяких фруктах і овочах, а також у чаї та вині, можуть сповільнювати темпи погіршення пам’яті.

02_screenshot_1-2.jpg (56 Kb)


«Наше дослідження показує, що вибір певної дієти може призвести до уповільнення темпів зниження когнітивних здібностей», — сказав автор дослідження Томас М. Холланд, доктор медичних наук, магістр медичного центру Університету Раша в Чикаго. «Щось таке просте, як їсти більше фруктів і овочів і пити більше чаю, — це простий спосіб для людей взяти активну участь у підтримці здоров’я свого мозку».

Флавоноли — це тип флавоноїдів, група фітохімічних речовин, що містяться в рослинних пігментах, відомих своїм благотворним впливом на здоров’я.

У дослідженні взяли участь 961 людина із середнім віком 81 рік без деменції. Щороку вони заповнювали анкету про те, як часто вони їдять ті чи інші продукти. Вони також проходили щорічні тести на когнітивні функції та пам’ять, включаючи пригадування списків слів, запам’ятовування чисел і розміщення їх у правильному порядку. Їх також запитували про інші фактори, такі як їхній рівень освіти, скільки часу вони витрачали на фізичну активність і скільки часу вони витрачали на розумову діяльність, таку як читання та ігри. За ними стежили в середньому протягом семи років.

Людей розділили на п’ять рівних груп залежно від кількості флавонолів у їхньому раціоні. У той час як середня кількість споживання флавонолів дорослими становить від 16 до 20 міліграмів на день, досліджувана популяція мала середнє споживання флавонолів з їжею приблизно 10 мг на день. Найнижча група споживала близько 5 мг на день, а найвища група споживала в середньому 15 мг на день, що еквівалентно приблизно одній чашці темної листової зелені.

Щоб визначити темпи зниження когнітивних здібностей, дослідники використовували загальну глобальну оцінку когнітивних здібностей, підсумовуючи 19 когнітивних тестів. Середній бал коливався від 0,5 для людей без проблем мислення до 0,2 для людей з легкими когнітивними порушеннями до -0,5 для людей з хворобою Альцгеймера.

Після коригування інших факторів, які можуть вплинути на швидкість погіршення пам’яті, таких як вік, стать і куріння, дослідники виявили, що когнітивні показники людей, які споживали найбільше флавонолів, знижувалися зі швидкістю 0,4 одиниці на десятиліття повільніше, ніж у людей, які мали найменше споживання. Томас М. Холланд зазначив, що це, ймовірно, пов’язано з притаманними флавонолам антиоксидантними та протизапальними властивостями.

Дослідження також розділило клас флавонолів на чотири складові: кемпферол, кверцетин, мірицетин та ізорамнетин. Найбільше харчових продуктів для кожної категорії: капуста, квасоля, чай, шпинат і брокколі для кемпферолу; помідори, листова капуста, яблука та чай для отримання кверцетину; чай, вино, листова капуста, апельсини та помідори для мірицетину; і груші, оливкова олія, вино та томатний соус для ізорамнетину.

Люди, які споживали найбільше кемпферолу, мали на 0,4 одиниці на десятиліття нижчу швидкість зниження когнітивних здібностей порівняно з людьми в найнижчій групі. Ті, хто споживав найбільше кверцетину, мали на 0,2 одиниці на десятиліття нижчу швидкість когнітивного зниження порівняно з тими в групі з найнижчим рівнем споживання. А люди з найвищим споживанням міріцетину мали на 0,3 одиниці на десятиліття нижчу швидкість когнітивного зниження порівняно з тими в найнижчій групі. Дієтичний ізорамнетин не був прив’язаний до глобального пізнання.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: їдять, п’ють, більше продуктів, антиоксидантними флавонолами, містяться, фрукти, овочі, чай, вині, сповільнювати, темпи погіршення пам’яті, пам’ять, мама, сайт для мам, дієта, когнітивні, зниження, флавоноли, деменція


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після однораз

    Карієс у дітей можна зупиняти без свердління

    Здоров'я | 09:50, 13.08.2026

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після одноразового нанесення спеціального препарату розвиток карієсу припинився більш ніж у половині випадків.

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Чим небезпечний підвищений тиск, якщо його не помітити

    Здоров'я | 08:13, 12.08.2026

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у ж

    Куріння у жінок сприяє ранньому клімаксу

    Здоров'я | 01:00, 12.08.2026

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у жінок занадто рано починається клімакс. Клімакс означає згасання репродуктивної функції. Йому передує

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Коментарі до новини