Чи варто приймати риб'ячий жир, залежить від вашого генотипу

Adoption
Date
  • 1147 Переглядів
Добавки з риб’ячим жиром – це мільярдна індустрія, побудована на передбачуваних, але не доведених перевагах для здоров’я. Тепер нові дослідження, проведені командою під керівництвом вченого з Університету Джорджії, показують, що прийом риб’ячого жиру приносить користь для здоров’я, лише якщо у вас правильний генетичний склад.

9909_fish-oil-kid-2.jpg (23.67 Kb)

Дослідження, очолюване Kaixiong Ye, було зосереджено на риб’ячому жирі (і омега-3 жирних кислотах, які він містить) і його впливі на тригліцериди, тип жиру в крові та біомаркер серцево-судинних захворювань.

«Вже кілька десятиліть ми знаємо, що вищий рівень омега-3 жирних кислот у крові пов’язаний із меншим ризиком серцевих захворювань», — сказав Kaixiong Ye, доцент кафедри генетики Франклінського коледжу мистецтв і наук. «Ми виявили, що добавки з риб’ячим жиром корисні не для всіх; це залежить від вашого генотипу. Якщо у вас є конкретне генетичне походження, то добавки з риб’ячим жиром допоможуть знизити рівень тригліцеридів. Але якщо у вас немає відповідного генотипу, прийом добавки риб’ячого жиру фактично підвищує ваші тригліцериди».

Команда Kaixiong Ye досліджувала чотири ліпіди (жири) крові — ліпопротеїни високої щільності, ліпопротеїни низької щільності, загальний холестерин і тригліцериди — які є біомаркерами серцево-судинних захворювань. Дані для вибірки з 70 000 осіб були взяті з UK Biobank, великомасштабного когортного дослідження, яке збирало генетичну інформацію та інформацію про здоров’я від півмільйона учасників.

Команда розділила вибірку на дві групи: тих, хто приймав риб’ячий жир (близько 11 000), і тих, хто не приймав риб’ячий жир. Потім вони провели повнегеномне сканування для кожної групи, перевіряючи 8 мільйонів генетичних варіантів для порівняння. Після проведення понад 64 мільйонів тестів їхні результати виявили значний генетичний варіант гена GJB2. Особи з генотипом AG, які приймали риб'ячий жир, знизили рівень тригліцеридів. У осіб з генотипом АА, які приймали риб'ячий жир, рівень тригліцеридів трохи підвищився.

Визначення вашого генотипу не таке надумане, як це звучить, завдяки компаніям, які здійснюють генетичне тестування безпосередньо до споживача. Компанії можуть ще не повідомляти про цей конкретний генетичний варіант, але технічно підкований споживач повинен мати можливість завантажити необроблені дані та подивитися на конкретну позицію, щоб виявити генотип, за словами Kaixiong Ye.

Результати дослідження також можуть пролити світло на попередні випробування, більшість з яких виявили, що риб’ячий жир не дає користі для запобігання серцево-судинним захворюванням.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, риб’ячий жир, генетичний, інформація, дослідження, виявили, здоров’я


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після однораз

    Карієс у дітей можна зупиняти без свердління

    Здоров'я | 09:50, 13.08.2026

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після одноразового нанесення спеціального препарату розвиток карієсу припинився більш ніж у половині випадків.

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Чим небезпечний підвищений тиск, якщо його не помітити

    Здоров'я | 08:13, 12.08.2026

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у ж

    Куріння у жінок сприяє ранньому клімаксу

    Здоров'я | 01:00, 12.08.2026

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у жінок занадто рано починається клімакс. Клімакс означає згасання репродуктивної функції. Йому передує

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Коментарі до новини