Правильна суміш фруктів і овочів для довшого життя

Adoption
Date
  • 1492 Переглядів
Більше споживання фруктів і овочів пов’язане з меншим ризиком смерті чоловіків і жінок, згідно з даними, що представляють майже 2 мільйони опитаних дорослих. П’ять щоденних порцій фруктів і овочів, з’їдених як 2 порції фруктів і 3 порції овочів, можуть бути оптимальною кількістю та комбінацією для довшого життя.

5398_7c09696-belchonock-depositphotos-21252.jpg (60.1 Kb)


Дієти, багаті фруктами та овочами, допомагають знизити ризик багатьох хронічних захворювань, які є основними причинами смерті, включаючи серцево-судинні захворювання та рак. Проте, згідно з даними, лише приблизно кожна десята доросла людина їсть достатньо фруктів чи овочів.

Донг Д. Ван, доктор медичних наук, епідеміолог, дієтолог і член медичного факультету Гарвардської медичної школи та жіночої лікарні Бригама в Бостоні разом з колегами проаналізували дані Дослідження здоров’я медсестер і Дослідження медичних працівників, двох досліджень, які включали понад 100 000 дорослих, за якими спостерігали протягом 30 років. Обидва набори даних включали детальну інформацію про дієту, яку неодноразово збирали кожні два-чотири роки. Для цього аналізу дослідники також об’єднали дані про споживання фруктів і овочів і смерть з 26 досліджень, які включали близько 1,9 мільйона учасників з 29 країн і територій Північної та Південної Америки, Європи, Азії, Африки та Австралії.

Аналіз усіх досліджень, у яких брали участь понад 2 мільйони учасників, показав:

Споживання приблизно п'яти порцій фруктів і овочів щодня асоціювалося з найнижчим ризиком смерті. Вживання більше п'яти порцій не було пов'язано з додатковою користю.

Вживання приблизно двох порцій фруктів на день і трьох порцій овочів на день асоціювалося з найбільшим довголіттям.

У порівнянні з тими, хто споживав дві порції фруктів і овочів на день, учасники, які споживали п’ять порцій фруктів і овочів на день, мали на 13% менший ризик смерті від усіх причин; на 12% нижчий ризик смерті від серцево-судинних захворювань, включаючи хвороби серця та інсульт; на 10% менший ризик смерті від раку; і на 35% нижчий ризик смерті від респіраторних захворювань, таких як хронічне обструктивне захворювання легень (ХОЗЛ).

Не всі продукти, які можна вважати фруктами та овочами, мають однакові переваги. Наприклад: крохмалисті овочі, такі як горох і кукурудза, фруктові соки та картопля не були пов’язані зі зниженням ризику смерті від усіх причин або конкретних хронічних захворювань.

З іншого боку, зелені листові овочі, включаючи шпинат, салат і капусту, а також фрукти та овочі, багаті бета-каротином і вітаміном С, такі як цитрусові, ягоди та морква, продемонстрували переваги.

«Наш аналіз двох груп чоловіків і жінок США дав результати, подібні до результатів 26 груп по всьому світу, що підтверджує біологічну правдоподібність наших висновків і передбачає, що ці висновки можна застосувати до більш широких груп населення», — сказав Ван.

Це дослідження визначає оптимальний рівень споживання фруктів і овочів і підтверджує засновану на доказах і стислу ідею громадської охорони здоров’я «5 на день», тобто в ідеалі люди повинні споживати п’ять порцій фруктів і овочів щодня. «Ця кількість, ймовірно, забезпечує найбільшу користь з точки зору профілактики основних хронічних захворювань і є відносно досяжним споживанням для широкої громадськості», - сказав професор Ван. «Ми також виявили, що не всі фрукти та овочі однаково корисні, хоча в поточних дієтичних рекомендаціях зазвичай однаково ставляться до всіх видів фруктів та овочів, включаючи крохмалисті овочі, фруктові соки та картоплю».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, фруктів, овочів, порцій, смерті, захворювань, сказав, включаючи, споживання, порції


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Виявляється, від ароматизатора залежить, наскільки сильно вейп шкодить вашим генам. У всіх вейперів гени змінюються у гіршу сторону.

    Вчені назвали найнебезпечніші смаки вейпів

    Здоров'я | 00:30, 08.06.2026

    Виявляється, від ароматизатора залежить, наскільки сильно вейп шкодить вашим генам. У всіх вейперів гени змінюються у гіршу сторону.

    Кава допомагає боротися із запаленням завдяки високій концентрації біоактивних сполук, які знижують рівень запальних маркерів та захищають клітини від

    Як кава допомагає боротися із запаленням?

    Профілактика і лікування | 08:30, 07.06.2026

    Кава допомагає боротися із запаленням завдяки високій концентрації біоактивних сполук, які знижують рівень запальних маркерів та захищають клітини від руйнування. Численні медичні дослідження доводять, що регулярне вживання кави (як звичайної, так і

    Стійке або постійне відчуття холодних ніг у дитини найчастіше пов’язане з недосконалістю системи терморегуляції, побутовими факторами (взуття, одяг) а

    Чому у дитини постійно мерзнуть ноги?

    Дитина | 07:30, 07.06.2026

    Стійке або постійне відчуття холодних ніг у дитини найчастіше пов’язане з недосконалістю системи терморегуляції, побутовими факторами (взуття, одяг) або особливостями розвитку нервової та судинної систем. Оскільки стопи є найбільш віддаленими від сер

    Коментарі до новини